رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از وکلایی که پروانه وکالت خود را از شهرهای دور افتاده اخذ کردند و در شهری دیگر فعالیت می کنند انتقاد کرد و گفت: دستگاه قضا به این موضوع ورود کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 20 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،  حجت الاسلام رضا براتی زاده ظهر یک شنبه در حاشیه بازدید از حوزه قضائی شهرهای گرمه، جاجرم و شوقان اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان طی دوره جدید در قیاس با قبل عملکرد مناسب‌تری داشتند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: از شوراهای حل اختلاف جاجرم با ۶۴ درصد و شوقان با ۶۰ درصد سازش، به عنوان بهترین‌های استان خراسان شمالی در زمینه حصول سازش در ۱۰ ماهه سال جاری می‌توان نام برد.

 

وی افزود: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اشاعه فرهنگ صلح و سازش نیاز دارد و این امر را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضائی تعیین کرده ایم چرا که باور داریم رفع اختلافات و اصلاح ذات البین علاوه بر آثار و برکات مادی و دنیوی، در مناسبات اجتماعی اثر دارد.

 

براتی زاده عمل به تکالیف و تعهدات قانونی از سوی وکلا را به ویژه در حوزه‌هایی که با حقوق شهروندی و بایسته‌های عدالت قضائی مرتبط است، یک رسالت خطیر و وظیفه مهم اجتماعی برشمرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از عملکرد وکلایی که دارای پروانه وکالت جهت انجام فعالیت در شهرستان‌های دورافتاده هستند، ولی عملاً در حوزه‌های قضائی پیش بینی و تعیین شده مستقر نبوده و فاقد دفاتر فعال هستند، انتقاد کرد و گفت: دستگاه قضائی و مراجع نظارتی ذی ربط به منظور ساماندهی این وضعیت ورود خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: معنا ندارد وکیلی که از سهمیه یک شهرستان دورافتاده و محروم برای اخذ مجوز وکالت استفاده کرده و در حقیقت پروانه وکالتش مربوط به آن شهرستان و برای خدمت به مردم آن جا در نظر گرفته شده، عملاً در جای دیگری که برای او راحت تر است، کار کند.

 

براتی زاده در انتها تصریح کرد: یقیناً این موضوع به هیچ وجه قابل توجیه نیست و عملاً باعث تضییع حقوق دیگران می‌شود و ما نیز در دستگاه قضائی با جدیت در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار