دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: کشاورزان و مردم نیکوکار استان در سال جاری ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 24 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، در جلسه شورای زکات استان که با هدف جمع بندی نهایی اقدامات صورت گرفته این شورا در سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان و مردم نیکوکار استان در سال جاری ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: ۷۷ درصد این رقم به میزان ۲۱ میلیارد تومان برای رفع نیاز محرومان در بخش تامین جهیزیه، درمان بیماران،کمک به تحصیل دانش آموزان، احداث و تعمیر مسکن مددجویان و تامین معیشت و کمک موردی به مددجویان هزینه شده است.

 

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی افزود: ۲۳ درصد این مبلغ نیز معادل ۶ میلیارد تومان برای ساخت پروژه های عمرانی استان شامل احداث و مرمت مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، حسینیه و سایر پروژه های عمرانی هزینه شده است.

 

الهی راد با اشاره به اقدامات شاخص این نهاد در حوزه زکات، بیان کرد: به منظور فرهنگ سازی در حوزه زکات، طی امسال ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات راه اندازی شده است.

 

وی افزود: همچنین امسال به همت شورای زکات استان بیش از ۷ هزار بسته معیشتی از محل زکات برای نیازمندان خریداری و هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار