رئیس پلیس فتای خراسان شمالی گفت: فردی که با طراحی ربات با عنوان دریافت ۳ هزار تومان شارژ رایگان اطلاعات حساب کاربری شهروندان را سرقت و در نهایت از آنان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲ 15 June 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سرهنگ یوسف شاکری اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شارژ سیم کارت وی به محض وارد شدن رمز شارژ به شماره تلفن‌های دیگری منتقل می‌شود، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دریافتند که برداشت و انتقال شارژ سیم کارت شاکی با استفاده از یک ربات اتفاق افتاده، افزود: کارشناسان استعلامات لازم مربوط به شماره تلفن‌هایی که شارژ به آنها انتقال می‌شد را انجام دادند که مشخص شد این سیم کارت‌ها صرفاً به جهت انتقال، خرید و فروش شارژ و بسته‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

وی افزود: کارشناسان در روند تحقیقات موفق شدند فردی که با طراحی ربات خاص با عنوان شارژ رایگان از مردم کلاهبرداری می‌کرد را شناسایی کنند.

 

شاکری با بیان اینکه با هماهنگی‌های لازم این فرد به پلیس فتا استان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت، تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر اتهامات شد ولی با مشاهده ادله و مستندات محکمی که توسط کارشناسان به دست آمده بود به جرم خود اعتراف کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این فرد با دریافت اطلاعات حساب کاربری شهروندان تا کنون به ۲۳۰ عدد سیم کارت در سطح کشور با همین روش دسترسی پیدا کرده بود، ادامه داد: در نهایت این فرد بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان عزیز به هیچ عنوان در فضای مجازی اطلاعات کاربری خود را در اختیار سایت‌ها و یا افراد ناشناس قرار ندهند، از آنان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا خراسان شمالی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار