فرماندار تفت با اشاره به هشدار مدیریت بحران و هواشناسی استان یزد نسبت به احتمال بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل، از آمادگی کامل مسوولان این شهرستان برای مقابله با پیامدهای احتمالی آن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 24 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهشیری روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان تفت افزود: با توجه به احتمال بارش سیل آسای باران، شهرداران و بخشداران به همراه دهیاران و شوراهای روستا از تمامی رودخانه‌ها، سیل بندها و پل‌های شهرستان تفت به صورت موردی بازدید کرده و در صورت نیاز جهت رفع خطر آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ارگان های مختلف شهرستان در راستای ایمن سازی تجهیزات خود جهت جلوگیری از خرابی سیل احتمالی اقدام کنند و جهاد کشاورزی نسبت به ایمن سازی قنوات تدابیر لازم را بیندیشد.

وی اظهار داشت: هر گونه حفاری غیر ضروری تا اعلام شرایط عادی در شهرستان ممنوع است و همچنین ورود به تفرجگاه های شهرستان به ویژه دره گاهان و چشمه تامهر جهت جلوگیری از خطر سیل احتمالی از روز چهارشنبه تا جمعه ممنوع اعلام می شود.

فرماندار تفت بر لزوم شناسایی تجهیزات و ظرفیت های بومی و محلی در هر منطقه تأکید کرد تا در صورت وقوع سیل بتوان از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کلیه ادارات و زیرمجموعه آنها تا عادی شدن شرایط در آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: هر گونه مرخصی یا مأموریت تا اطلاع ثانوی لغو می باشد و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید در دسترس باشند.

دهشیری بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی مردم تأکید کرد و افزود: رسانه ها بدون آنکه دلهره و ترس به مردم منتقل شود، هشدارها و آگاهی لازم را در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان یزد طی هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش های سنگین و جاری شدن سیل می باشد.

تفت در دامنه شیرکوه بعنوان بلندترین قله استان یزد و در جنوب غرب استان یکی از مناطقی است که پیش بینی شده با بارش های زیاد و سیل احتمالی روبرو شود؛ این شهرستان که از مناطق ییلاقی و مفرحی برخوردار است در تمام فصول سال، کانون توجه گردشگران این استان و دیگر نقاط کشور است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سیل ، هواشناسی ، هشدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار