معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۶ کارگاه راکد در خراسان‌شمالی فعال شده است که این اقدام باعث اشتفال ۷۵۰ نفر شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 21 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از فارس، ناصر فخرموحد، معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در گفتگویی در بجنورد اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در استان‌ها برگزاری نشست‌هایی با عنوان کارگروه رفع موانع تولید است که مصوبات آن به جد پیگیری می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های راکدی که بعضا به دلیل کمبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش توان ادامه راه را ندارند از برنامه‌های دولت سیزدهم است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: استانداری خراسان‌شمالی نیز این موضوع را در برنامه کاری خود قرار داده و تمام تلاش بر این دارد که کارگاهی به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه راکد نماند.

فخرموحد ادامه داد: در عمر ۲ ساله دولت سیزدهم تاکنون ۶۶ کارگاه راکد به فرایند کار بازگشته‌اند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: از این ۶۶ کارگاه، ۴۱ واحد در سال ۱۴۰۱ و ۲۵ واحد نیز تاکنون در سال ۱۴۰۲ به فرایند کاری بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: با بازگشت به فرایند تولید این ۶۶ کارگاه، برای ۷۵۰ نفر شغل فراهم شده است.

فخر موحد در ادامه بیان داشت: مشکل عمده این کارگاه‌ها کمبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش بود که با پرداخت وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ سعی بر برطرف کردن این مشکل شده است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در ادامه تاکید کرد: نرخ بیکاری خراسان‌شمالی در بهار ۱۴۰۱، ۸ و ۲ دهم بود که خوشبختانه اکنون به این عدد به ۷ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار