مدیرکل گمرک استان یزد گفت: مجموع درآمدهای گمرک یزد در 6 ماهه نخست سال جاری به 473 میلیارد تومان رسید که شامل بیش از 211 میلیارد تومان پرداخت قطعی و 262 میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی است.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 14 October 2023


محمد حسین سلمانی در گفت وگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد: 211 میلیارد تومان دریافت قطعی گمرک یزد به خزانه وایز شده، همچنین در این مدت بیش از 135 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و 58 میلیارد تومان حقوق ورودی سایر کالاها در گمرک یزد وصول شده است.
وی ادامه داد: گمرک یزد همچنین برای جبران کمبود نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت های دانش بنیان و نوآور بیش از 262 میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی به جای پرداخت قطعی از واردکنندگان دریافت کرده که این میزان بیش از پرداخت قطعی وصولی است.
سلمانی افزود: دریافت ضمانت نامه بانکی بخشی از تسهیلات گمرک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مجاز است که طبق آن واردکنندگان می توانند کالای خود را با ارائه ضمانت نامه بانکی از گمرک ترخیص و حقوق و عوارض گمرکی را در پایان سال مالی پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از 2 میلیارد و 494 میلیون تومان درآمدهای استانی در گمرک یزد وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن حدود 53 درصد رشد دارد.
مدیرکل گمرک استان یزد گفت: درآمدهای وصولی گمرک یزد در 6 ماهه ابتدائی سال جاری در 20 ردیف درآمدی شامل حقوق ورودی کالاها، مالیات و عوارض گمرکی وصول شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار