مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان‌شمالی از میزبانی مرحله کشوری بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته تأسیسات الکتریکی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 10 February 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، مهدی رحمدل، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای اظهار کرد: تعداد ۱۹ نفر از نخبگان مهارتی کشور روز‌های سه شنبه ۲۴ لغایت چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه جاری در رشته تأسیسات الکتریکی به میزبانی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان شمالی در محل مجتمع آلومینای جاجرم با هم به رقابت می‌پردازند.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را بزرگترین رویداد مهارتی در کشور برشمرد و گفت: این مسابقات هر ساله از سوی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با هدف کشف استعداد‌های برتر مهارتی، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در کشور و ایجاد رقابت سالم در بین جوانان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان شمالی افزود: این رویداد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات برگزیده نهایی دو سال متوالی، طی اردوی آماده سازی، به مرحله جهانی مسابقات راه پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان‌شمالی برای نخستین بار میزبان برگزاری مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت است.

رحمدل با بیان اینکه مدال آوران این مسابقات جزو نخبگان مهارتی هستند که کشور‌های میزبان مسابقات بین المللی با اشتیاق به دنبال جذب آنان هستند، اظهار داشت: این‌ها سرمایه‌های فکری و مهارتی کشور هستند که باید در این خاک فعالیت کنند و صنایع و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید در جذب این افراد بکوشند.

گفتنی است برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به مسابقات لئون فرانسه در ژانویه ۲۰۲۴ اعزام می‌شوند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار