مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اجرای ۵۵ پویش درختکاری در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 05 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، اسدی امروز (۱۵ اسفند ماه) در آیین محوری روز درختکاری در کنارگذر شمالی بجنورد، اظهار کرد: تاکنون در بخش دولتی ۶۶۰ هزار نهال کشت شده و ۱۱ تفاهم‌نامه بسته شده که مهم‌ترین آن‌ها با آموزش و پرورش است. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است تعداد نهال‌های کشت‌شده در استان به یک میلیون اصله برسد.

وی ادامه داد: برای سال آینده ۳.۵ میلیون نهال تولید شده است که ۱۵ درصد آن برای فضای سبز و دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد و بقیه آن‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار بجنورد نیز در این آیین، گفت: تاکنون چنین هم‌افزایی و همکاری بین دستگاهی در استان برای درختکاری وجود نداشته است. اکنون شاهد تعامل همه دستگاه‌ها هستیم.

سید محمدعلی کشمیری تاکید کرد: کمربند سبز بجنورد با افق اجرا در سطح هکتار قرار است اجرایی شود که در این مسیر از تجارب سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: درختکاری در ۵۰ هکتار از کمربند سبز را امسال و ۵۰ هکتار را سال آینده به پایان می‌رسانیم. سپس در دو سال بعد از آن، ۲۰ کیلومتر از محور کنارگذر و کمربند سبز را درختکاری خواهیم کرد تا شاهد توسعه فضای سبز، پوشش گیاهی و جنگلی باشیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: امروز ۴۵ هزار نهال توسط بسیج در استان غرس خواهد شد.

سردار اکبری گفت: قرار است حدود ۱۰۰ هزار نهال توسط بسیج در استان در هفته درختکاری غرس شود. در این مسیر، از سازمان‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط زیست کمک خواهیم گرفت.

ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: درخت نماد حیات است و کاشت آن در استان و کشور اتفاق مبارکی است و برای سلامت مردم واجب است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار