رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸ 12 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی ۲۳ فروردین بیان کرد: درحال حاضر ۳ پروژه در راستای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی استان را شروع کرده‌ایم و روند اداری آن‌ها درحال انجام است.

وی اظهار کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان را با مشارکت مردم به آبی تبدیل کنیم.

شاهرخی اضافه کرد: در سد ایوشان در راستای شعار سال اقدام مشترکی را با مردم داریم انجام می‌دهیم تا با ارائه سیستم‌های نوین آبیاری بخشی از اراضی دیم را به آبی تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود: برای اجرایی شدن این طرح حدود هفتاد درصد مشارکت مردمی و ۳۰ درصد هم بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته شاهرخی، این تبدیل اراضی دیم به آبی سبب افزایش تولید و تاثیرگذار در معیشت مردم خواهد شد و ما در همین راستا در سایر شهرستان چندین پروژه را شروع کرده‌ایم.

شاهرخی با بیان اینکه این برنامه در سایر شهرستان‌های استان ادامه دارد و در حال اجرایی شدن هستند، گفت: ما همین برنامه را در سایر شهر‌های استان برای توسعه طرح اجرایی شدن سیستم‌های نوین آبیاری دراراضی دیم داریم و به عنوان نمونه توانستیم در حاشیه رودخانه‌ی سیمره حدود ۴۰۰ هکتار با مشارکت مردم به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز و به بهره‌برداری برسانیم.

وی درادامه افزود: درحال حاضر ۳ پروژه را شروع کردیم و روند اداری آن‌ها درحال انجام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، این مسئول گفت: در همین راستا جلساتی برگزار کرده‌ایم و در مجموع درحال حاضر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان پیش‌بینی می‌شود که برای امسال و با مشارکت مردم به آبی تبدیل کنیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار