با عنوان «آن 54 نفر» صورت گرفت
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نگارش کتاب «آن 54 نفر»، روایت ورزشکاران شهید استان آغاز شده است و دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 15 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهرام عزیززاده‌مقدم  در آئین 24 آبان «هفته کتاب و کتاب خوانی»، اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: کتاب الکترونیکی «آن 54 نفر» روایت ورزشکاران شهید خراسان جنوبی به زیور طبع آراسته می‌شود.

وی افزود: این کتاب در راستای نشر معارف و گنجینه‌های دفاع مقدس و اشاعه و تسری آن به آیندگان در قالبی مدون و نظام‎مند به نگارش درآمده که یکی از وجوه برجسته کار فرهنگی در صیانت از ارزش‌ها و انتقال پیام شهدا به نسل جوان است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: کار شناسایی ورزشکاران شهید، گردآوری آثار، وصایا و ضرورت پرداختن همه جانبه به زندگی‎نامه، سیره عملی شهدا و خاطرات همرزمان و خانواده‎های شهدای ورزشکار سبب شد که کار نگارش این کتاب با کمیت، کیفیت و جامعیت بیشتری دنبال شود.

عزیززاده‌مقدم یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که پس از انجام مراحل گردآوری، مصاحبه، نگارش متون کتاب، طبقه‎بندی و جمع‎آوری مستندات توسط یک تیم کاری جوان و متعهد حوزه ورزش و جوانان از امروز به صورت رسمی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین و تألیف کتاب «آن 54 نفر»، کاری مشترک توسط دفتر امور ایثارگران، حوزه روابط عمومی و اطلاع‎رسانی و دفتر گروه فرهنگی و تربیتی است که همزمان با دهه فجر امسال این اثر ارزشمند رونمایی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این اثر در سه فصل اصلی شامل دوران قبل از دفاع مقدس «حماسه مردمی و نهضت رهبری»، در طول دوران دفاع مقدس «ایثار و مقاومت» و پس از دوران دفاع مقدس«عزت و اقتدار» به روایت زندگی‎نامه، سیره عملی و آثار و وصایا و خاطرات ورزشکاران شهید تدوین می‌شود.

عزیززاده‎مقدم اضافه کرد: ارائه شمه‎ای از علل و عوامل پیروزی و تکوین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران پس از آن، گنجینه‌هایی از پیام شهدا و گزارش مختصر و مصور اهم اقدامات فرهنگی انجام شده در کتاب «آن 54 نفر» بوده، که در پایان اثر مسابقه چهار گزینه‌ای از دیگر بخش‌های پیش بینی کتاب است.

وی اظهار امیدواری کرد: تدوین و تألیف این اثر ارزشمند گامی کوچک برای معرفی شهدای ورزشکار باشد و مورد رضایت خداوند متعال و خانواده‌های صبور شهدا قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار