شهردار زاهدان:
شهردار زاهدان گفت: سرانه‌ فضای سبز در زاهدان کمتر از یک مترمربع است.
کد خبر: ۱۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 03 February 2016

سیدمسلم سیدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان در حاشیه همایش  رابطین تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌ فضای سبز شهر زاهدان اظهار داشت:  دهه‌ مبارک فجر در واقع آغازگر انقلاب اسلامی و تحولی عظیم در ساختار اجتماعی و فرهنگی کشور بوده که شاخص اصلی آن حضور و نقش مردم در شکل‌گیری انقلاب و تمامی فرایندهای تصمیم‌سازی بوده و توانسته است یک الگوی موفقی را برای جهانیان عرضه کند.

وی با اشاره به موضوع فضای سبز شهری و لزوم توجه و همکاری تمامی دستگاه‌ها در این حوزه گفت: شهرداری در تلاش است تا جایگاه و نقش سیاستگذاری پیدا کند و با برنامه‌ریزی و هدایت‌گری، مردم را به تحرک در جهت توسعه‌‌ شهر وادار کند.

وی افزود: اگر شهرداری بتواند مشارکت را نهادینه کند و رهبری توسعه را به عهده بگیرد و در راستای هدایت مردم و بخش خصوصی پیش برود شهر مطلوب می‌شود.

سید الحسینی گفت: زاهدان به عنوان پایتخت و الگوی وحدت اسلامی کشور و دومین شهر بزرگ در شرق ایران اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لذا در فضاهای شهری به لحاظ شکلی و بار معنایی باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

سیدالحسینی  تصریح کرد: در قدیم مردم خودشان به شدت همکاری می‌کردند اما بعد از سالها این همکاری فرسوده شده که بایستی این را تغییر داد لذا هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیتهای مردمی برای توسعه‌ی فضای سبز، توانمند‌سازی و آموزش مردم در راستای مشارکت هر چه بیشتر آنها در اجرای امور است.

وی افزود: در حال حاضر ما با تنزل کیفیت محیط شهری مواجه هستیم که بایستی با ایجاد  یک درک و آگاهی عمیق از مسائل شهری برای شهروندان و مشخص کردن سهم و نقش آنها، این مسیر را تغییر داد.

شهردار زاهدان تصریح کرد: این اتفاق فقط از طریق رابطین فضای سبز شهری رخ می‌دهد لذا این یک رویکرد آموزشی است که مبنای حرکت قرار می‌گیرد که از اصول شهروندی است.

وی با اشاره به فقر فضای سبز در زاهدان گفت: در حال حاضر سرانه‌ فضای سبز در زاهدان کمتر از یک متر مربع است که این مقدار در مقایسه با استاندار جهانی که بین    20 تا 25 مترمربع است فاصله‌ بسیار زیادی دارد، لذا فضای سبز به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر برای ارتقای کیفیت زندگی به خصوص در شهری که با فقر اقلیمی مواجه است مطرح است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار