مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز خراسان شمالی
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز خراسان شمالی گفت: کمک خیران مدرسه ساز با تعهد بیش از 100 میلیارد ریال در سال جاری نسبت به پارسال 100 درصد رشد دارد.
کد خبر: ۲۳۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 28 May 2016
پرویز ایمانی روز شنبه در گفت و گویی با خبرنگاران با بیان اینکه پارسال نیکوکاران مدرسه ساز 55 میلیارد ریال کمک کرده بودند اظهار کرد: نیکوکاران در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز در این استان بیشتر تعهد احداثی را انجام دادند که این روال در سال های گذشته بیشتر برای اهدای زمین و سایر موارد بود.
وی افزود: در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز از 30 نیکوکار تقدیر شد و همچنین 400 خیر نیز از سراسر کشور و استان دعوت شده بودند.
وی اظهار کرد: در تابستان سال جاری همایشی در تهران برای جذب مشارکت های مردمی از افراد بومی خراسان شمالی مقیم در تهران برگزار می شود.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز خراسان شمالی گفت: 52 خیر در سال گذشته 55 میلیارد ریال برای ساخت 45 کلاس درس در قالب 18 فضای آموزشی تعهد کرده بودند.
وی افزود: نیکوکاران مدرسه ساز از سال 85 تاکنون 544 میلیارد و 74 میلیون ریال برای ساخت فضاهای آموزشی در این استان کمک کرده اند.
مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز خراسان شمالی همچنین گفت: در این مدت 684 خیر در ساخت 169 فضای آموزشی با 489 کلاس درس مشارکت داشته اند.
ایمانی افزود: همچنین این خیران تعهد ساخت 104 مورد خوابگاه، سالن ورزشی نیز داده بودند و 180 قطعه زمین نیز در این راستا اهدا کرده بودند.
وی اظهار کرد: خیران مدرسه ساز در این مدت 68 مورد آپارتمان و واحد تجاری نیز برای کمک به ساخت فضاهای آموزشی اهدا کرده بودند و 231 مورد نیز کمک های نقدی داشته اند.
طبق شناسنامه فنی استان خراسان شمالی در سال 85، دو هزار و 500 کلاس درس فرسوده اعلام شده بود که از مجموع این تعداد هزار کلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
80 مدرسه خشتی و گلی نیز در استان خراسان شمالی وجود دارد، در سال گذشته ساخت 40 مدرسه گلی در این استان شروع شد که بیشتر این فضاها بین 40 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که عمده آنان تا مهر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
استاندار خراسان شمالی قول داده است تا پایان دولت تمامی مدارس خشتی و گلی نوسازمی شوند که از نیکوکاران نیز خواسته تا در این راستا کمک و یاری برسانند.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز و 14 هزار فرهنگی دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار