معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: کارشناسان اجتماعی باید سطح سواد خود را در باره مسائل این حوزه افزایش داده، تا یافتن راه کار برای حل مشکلات جامعه آسان تر شود.
کد خبر: ۲۳۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 28 May 2016
محمدرحیم نوروزیان درنشست کارگاهی معاونین و کارشناسان اجتماعی وفرهنگی فرمانداری ها و بخشداریهای استان در راز و جرگلان گفت: هم اکنون توجه به آسیب های اجتماعی به عنوان یک موضوع مهم در سرفصل برنامه های مقامات کشور قرار دارد.
وی اظهار کرد:همه تلاش ها باید در راستای رفع مشکلات و گرفتاریهای مردم باشد زیراکه آسیب های اجتماعی غالبا پیچیده و تودرتو می باشد و با توجه به شرایط فرهنگی کشور پرداختن به این آسیب ها کار سختی است.
فرماندار راز و جرگلان نیز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اجتماعی کشور اشاره و تصریح کرد: معظم له، امور اجتماعی را از جمله مسائل اولویت دار معرفی کردند.
احمد ریواده گفت: مقام عالی وزارت کشور نیز برای سال جاری سه اولویت مهم برای فرمانداری ها مشخص کرده که نخستین آن اقتصاد مقاومتی، اولویت دوم امور اجتماعی و اولویت سوم تکریم ارباب رجوع است.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و حضور قومیت های متعدد ، این شهرستان را تبلور گنجینه معرفت ها دانست.
وی افزود: اقدامات فرمانداریها در حوزه سیاست گذاری و نظارت برعملکرد دستگاه های اجرایی با تقویت مشارکت مردمی در قالب نهادها ، تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد استوار است و مجموعه این اقدامات بایستی منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی ( اعتماد، مشارکت و رضایت )مردم شود.
وی با تاکید بر آموزش کارشناسان اجتماعی فرمانداریها برای آشنایی با وظایف خود ، خواستار توجه جدی دستگاههای اجرایی به آسیب های اجتماعی شهرستان شد.
وی همچنین مهم ترین راهبرد در کاهش آسیب های اجتماعی را ، قوی تر کردن مردم با آگاهی دادن و تسهیل زمینه مشارکت مردم در قالب تشکل های اجتماعی و به ویژه ظرفیت تشکل های فرهنگی و مذهبی معرفی کرد .
فرماندار راز و جرگلان اظهار داشت :‌ خوشبختانه دولت تدبیر و امید با اهمیت دادن به امور اجتماعی و فعال سازی شورای اجتماعی کشور ، مسائل اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی را به عنوان یک اولویت مهم تعریف کرده که توفیق در این راه مستلزم مساعی همه نهادها و قوای کشور در این مسیر است .
این نشست با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان مشالی و با هدف بررسی و تحلیل مسایل، عملکرد و مشکلات و ارائه راهکار و نیز توانمند سازی کارشناسان با برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات مشترک همفکری و برنامه ریزی برگزار شد.
شهرستان مرزی 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غربی بجنورد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار