فرماندار شهرستان مرزی راز و جرگلان با اشاره به اینکه در10سال گذشته 730مورد زمین لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته است، گفت: راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری در این خطه امر ضروری است.
کد خبر: ۲۳۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 30 May 2016
احمد ریواده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران راز و جرگلان همچنین بر راه اندازی سامانه اعلام هشدار سیل در سطح شهرستان تاکید کرد.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های دستگاه های اجرایی در خدمات رسانی به مردم در سیلاب های اخیر علیرغم محدودیت های نیروی انسانی و تجهیزات اظهار کرد: این دستگاه ها باید پیش بینی تامین یک نفر کارشناس بحران در نظام اداری خود را داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بتوان مستندسازی و هماهنگی لازم را در سطح مدیریت بحران شهرستان انجام داد.
فرماندار راز و جرگلان میزان اختصاص اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران استان در سال گذشته را حدود 51 میلیارد ریال عنوان کرد.
ریواده با بیان این اینکه به منظور جبران خسارات در حوزه زیربنایی، محصولات زراعی، باغی و دامی باید به سمت توسعه صنعت بیمه رفت، افزود: اعتبارات ماده 10 و 12 به هیچ وجه تناسبی با حجم خسارات وارده ندارد و در صورت عدم توجه به این موضوع هر ساله حجم بالایی از خسارت متوجه مردم و دستگاه های اجرایی خواهد شد.
فرماندار راز و جرگلان گفت: خوشبختانه در سال گذشته با تلاش ها و پیگیری های استاندار، تمامی منازل مسکونی، تجاری و تاسیسات دامی روستائیان به صورت متمرکز بیمه شده اند و تا سقف 250 میلیون ریال به خسارت دیدگان نیز تسهیلات پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه سیلاب های اخیر شهرستان بیشترین خسارات را به کشاورزان و دامداران وارد کرده است ، گفت : با در نظر گرفتن خسارات ناشی از تب برفکی در سال جاری، باید زمینه های قانونی لازم برای گسترش بیمه محصولات کشاورزی ( زراعی ، باغی و دامی ) فراهم شود تا همه ساله شاهد خسارت های جبران ناپذیر به این قشر زحمتکش نباشیم .
وی بر هماهنگی و تامین تجهیزات توسط دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت: همه مدیران برای مقابله با حوادث غیر مترقبه باید آمادگی کامل داشته باشند.
وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا نسبت به تجهیز زیر مجموعه خود و ورود به موقع و فوری در رفع بحران اقدام کنند.
راز مرکز شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار