مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: پس از 5 روز تلاش و جستجوی نیروهای امدادی بویژه غواصان هلال احمر پیکر فرد مفقود شده همزمان با بارندگی و سیلاب اخیر در شهرستان شیروان، عصر یکشنبه در حوزه سد بارزوی پیدا شد.
کد خبر: ۲۳۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 30 May 2016
حسن شکوری نسب روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: جنازه این فرد در حالی پیدا شده است که لباس و وضع ظاهری آن نشانی از غرق شدگی در مسیر سیلاب ندارد و همچنین در نقطه ای از حوزه سد پیدا شده است که محل عبور جریان عبور سیلاب نبوده است.
به گفته وی ، شواهد موجود نشان از نوعی ابهام در خصوص دلیل فوت شدن این فرد دارد و به همین جهت با هماهنگی با فرمانداری شهرستان شیروان ، دادستان و پزشک قانونی ، مقرر شده است جنازه این فرد برای کشف دلیل فوت کالبدشکافی شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در عملیات امداد و نجات چند روز گذشته از 12 تیم عملیاتی با 40 نفر نیروی امدادرسانی و همچنین با به کار گیری 12 خودرو و سگ های تجسس استفاده شد.
پیش از این نیز شکوری نسب در گفت و گو با ایرنا در سه شنبه هفته گذشته با بیان اینکه هیچ دلیل و سندی بر سیل بردگی این فرد مفقود شده وجود ندارد افزود: اما چون در حوزه سیل بوده است این جست و جوها برای اطمنیان وجود دارد.
هویت این فرد خدانظر وفایی 65 ساله از اهالی روستای پلکانلو سفلی اعلام شده که نگهبان پیمانکار شرکت گاز بوده است و بر اساس گزارش های نیروهای امدادی و عملیاتی پس از بارندگی های اخیر در حوالی محل نگهبانی مفقود شده است.
در بارندگی هفته گذشته که منجر به جاری شدن سیل در حوزه شهرستان های شیروان، بجنورد، اسفراین و جاجرم شد شماری از روستائیان در روستای پالکانلو در گل و لای گرفتار شدند که توسط امداد گران نجات یافتند.
در این رخداد به 66 نفر از حادثه دیده ها امداد رسانی شد.
بارش باران، تگرگ و همچنین وقوع توفان و جریان سیل در هفته گذشته پنج شهرستان این استان واقع در شمالشرق کشور را تحت تاثیر قرار داد که تاکنون 250 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار