رئیس اداره راه و شهرسازی اسفراین گفت: بارش های رگباری و جریان سیل هفته جاری افزون بر 15 میلیارد و 150 میلیون ریال به راه های روستایی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زد.
کد خبر: ۲۴۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 17 June 2016
حسین عظیمی پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان 17 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی شامل معابر شهری و روستایی، راه های روستایی ،ابینه ، شبکه های آب و برق بوده و 13میلیارد ریال نیز خسارت به بخش کشاورزی شهرستان های استان وارد شده است .
وی افزود: بیشترین خسارات وارده شده بارندگی ها و سیلاب هفته جاری ، در شهرستان شیروان بوده است .
بارش رگباری باران همراه با تگرگ در هفته جاری باعث آبگرفتگی معابرعمومی، قطع برخی مسیرهای ارتباطی استان و جاری شدن سیلاب در برخی از شهرستان های خراسان شمالی و خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی استان خراسان شمالی شد .
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی دوشنبه شب هفته جاری 37 میلیمتر باران در برخی از نقاط استان بارید .
خراسان شمالی از مناطق سیل خیز کشور است که هرساله به دلیل بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیل خسارت های زیادی به این استان وارد می شود.
استان 930هزار نفری خراسان شمالی درشمال شرق کشور قرار دارد .علی اکبریان روز پنجشنبه اظهار کرد: سیل به 85 کیلومتر راه روستایی و اصلی این شهرستان خسارت زده که علاوه بر این برخی از ابنیه فنی نظیر پل های ارتباطی و آبنماها در جریان سیل های اخیرخسارت عمده دیده اند.
وی اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده به مسیر ارتباطی سه راهی زرق آباد و چهل دختران با یک میلیارد و 800 میلیون ریال و به طول 10 کیلومتر بوده است.
وی نوع خسارت وارده را آب شستگی، سیل بردگی، رسوب گذاری و همچنین چندین مورد تخریب پل ارتباطی عنوان کرد.
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 65 کیلومتری جنوب شرق بجنورد دارای هزار و 71 کیلومتر راه ارتباطی است که از این میزان 845 کیلومتر راه روستایی می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار