اولین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان اسفراین در سال ۹۵ صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری ، نمایندگان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ،مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و اصحاب رسانه در محل فرمانداری برگزار گردید.
کد خبر: ۲۵۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 28 June 2016
علی اصغر یحیی آبادی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیر المونین علی(ع) و آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران امام(ره) و همچنین تبریک هفته قوه قضائیه اذعان داشت: بایستی در تمامی زمینه ها از جمله حوزه کار و اشتغال به شیوه و نگره امامان و بزرگان دین تمسک جویید.
سرپرست فرمانداری شهرستان اسفراین در خصوص سیاست های دولت در حوزه اشتغال زایی نیز اظهار کرد: ترویج فرهنگ کار آفرینی یکی از مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است که خوشبختانه در سال جدید مالی نیز اعتبارات و بودجه های خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه موقعیت و جغرافیا شهرستان فضای مناسبی  برای اشتغال در حوزه کشاورزی است، تأکید کرد: اگرچه بایستی در حوزه مختلف از جمله صنعت ، معدن و .. اقدامات لازم صورت گیرد، لیکن باید توجه داشت در بحث اشتغال زایی با توجه به ظرفیت های شهرستان بایستی الویت در بخش کشاوری باشد.
یحیی آبادی در بخش دیگری از صحبت هایش به فرهنگ غلط تربیت فرزندان در خانواده ها اشاره و اظهار داشت: متأسفانه یکی از بزرگترین معضلات در حوزه اشتغال وابستگی بیش از حد فرزندان به والدین و عدم یادگیری حرفه ها و فنون مختلف توسط آنان در طول زندگی است.
وی در همین خصوص افزود: اگرچه در تربیت فرزندان و سوق دادن آن ها به سمت یادگیری فنون خانوداه ها بیشترین نقش را دارند، اما در این میان نباید از جایگاه نهاد های دولتی مانند آموزش و پرورش ، فنی و حرفه و.. غافل شد و این دستگاه نیز باید با جدیت بیشتری نسبت به گذشته در این حوزه فعال باشند.
یحیی آبادی در پایان با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب شرکت ها و پیمانکاران شهرستان از مجموعه مدیریتی شهرستان گلایه کرد و گفت: متأسفانه هم اکنون بسیاری از پروژه ها و طرح هایی عمرانی  شهرستان توسط پیمانکاران غیر بومی در حال اجرا هستند که بایستی در این خصوص تغییرات و تجدید نظر هایی صورت گیرد تا بتوان اعتبارات شهرستان را در اختیار همشهریانمان قرار داده و از تمام توان جوانان و نیروهای بومی در توسعه شهرستان بهره برداری نماییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار