کد خبر: ۲۵۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 03 July 2016
ضرورت ایجاد بوستان های ویژه بانوان بر هیچ کس پوشیده نیست و احساس نیاز به چنین فضاها بیش از پیش برای بانوان ضروری است و مضرات نبود چنین مکان هایی را بیش از گذشته نمایان می سازد.
زنان شیروانی در نظر گرفته شدن موقعیت مکانی بوستان شهدای این شهر برای بوستان بانوان را بخاطر اشراف بودن هتل جهانگردی و ساختمان های بلند در مجاور آن مناسب نمی دانند.
آن ها گفتند: با ایجاد این بوستان امنیت، آرامش، آزادی در پوشش و همچنین در انجام حرکات ورزش های متنوع و ... در این بوستان وجود نخواهد داشت و در انجام برخی حرکت های ورزشی نیز با محدودیت مواجه خواهیم شد.
منیژه دستان یکی از زنان شیروانی گفت: با توجه به جمعیت 80 هزار نفری بانوان شهرستان فضای در نظر گرفته شده این بوستان برای این قشر از جامعه بسیار کم خواهد بود.
وی افزود: همچنین ایجاد امکانات بیشتر در این بوستان برای استفاده هرچه بهتر بانوان از جمله نیازهای اساسی این مکان باید قرار گیرد به نحوی که مسئولان مربوطه علاوه بر امکاناتی همچون وسایل بازی، زمین های بازی، تنیس روی میز و ... باید در صدد ارائه خدماتی بیشتر برآیند این درحالی است که فضا وگستره بوستان به اندازه ای نیست که جوابگوی این خدمات باشد.
یکی از فرهنگیان بازنشسته که ساکن آن منطقه است گفت: مکان مجاور بوستان شهدا محل زندگی شمار زیادی از بازنشستگان فرهنگی و کارخانه الیاف است که هر روز در ساعت های مختلف بسیاری از آقایان در این بوستان برای پرکردن اوقات و استفاده از این فضا و تفریح دور هم جمع می شوند.
محسن صالحی نیز با ابراز گلایه از ساخت بوستان بانوان در این مکان اظهار کرد: هم اکنون این بوستان که عمومی می باشد مورد نیاز جدی افراد بازنشسته است که در صورت تبدیل آن به بوستان ویژه بانوان ظلم مضاعفی به آقایان بازنشسته خواهد بود.
وی افزود: همچنین در مسیر خیابان های سجاد شهر، بعثت جانبازان، پاسداران، فروغی و دانش بوستان دیگری به غیر از این، بوستان دیگر
وجود ندارد.
یکی دیگر از ساکنان این منطقه از شیروان گفت: در بوستان شهدا کاشت درختان با قدمت بالای 20 سال است که تبدیل آن به بوستان بانوان و ساخت فضای ورزشی که شامل تنیس روی میز، والیبال و ... است به طور قطع آسیب جدی به درختان خواهد زد.
تبسم قوی هیکل افزود: مسئولان باید فضا و امکانات در نظر گرفته شده برای بوستان بانوان را جدی بگیرند و شرایطی را فراهم کنند که همه اقشار جامعه بالاخص زنان و دختران این شهر هم از امکانات و فضای مناسب برای ورزش برخوردار باشند.
وی افزود: با ساخت بوستان بانوان ضمن ایجاد فضایی مناسب برای تفریح سالم دختران و زنان شهر بستر لازم برای شناسایی استعداهای ورزشی این قشر نیز فراهم می شود.
رییس شورای اسلامی شهر شیروان در خصوص ایجاد بوستان بانوان گفت: هم اکنون بوستان شهدا شیروان پس از بازپیرایی برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده تا بانوان در ساعاتی از روز در آن به فعالیت های ورزشی بپردازند و پس از آن در اختیار تمامی خانواده ها قرار خواهد گرفت.
هما کلالیان اظهار کرد: برای مردان نیز بوستان فرهنگ در چند قدمی بوستان شهدا در نظر گرفته شده تا نیاز این قشر از جامعه را نیز همزمان برطرف کند.
وی در باره دلیل انتخاب این بوستان برای ورزش بانوان گفت: بوستان فرهنگ یکی از بوستان هایی است که از حالت بوستان محله ای به بوستان عموم شهروندان تبدیل شده است و متاسفانه بوستان شهدا با توجه قرار گرفتن در چند قدمی این بوستان استفاده بهینه ای از آن نمی شد.
وی گفت: بانوان نیز متقاضی حصارکشی بخشی از بوستان فرهنگ برای ورزش با پوشش مناسب بودند که در نهایت این تصمیم اتخاذ شد.
وی گفت: عطف به مطالب چاپ شده در این خصوص در جراید تعدادی از ساکنین محترم اطراف این پارک نگران این موضوع بودن که با اختصاص یافتن این بوستان به بانوان دیگر افراد نمی توانند از آن استفاده کنند که باید عنوان کرد زنان 50 درصد جامعه و افراد شهر و این محله را تشکیل می دهند و با توجه به همجواری بوستان فرهنگ به نظر نمی آید به حقوق سایر افراد لطمه ای وارد شود.
کلالیان با بیان اینکه از طرفی این بوستان در ساعات پراستقبال بانوان به این امر اختصاص یافته و در سایر ساعات مجددا در اختیار عموم و خانواده ها قرار می گیرد افزود: بی توجهی به نیاز بانوان ظلم به این قشراز جامعه است و قطعا تصمیم اتخاذ شده در زمینه رفع مشکل همه شهروندان است.
رییس شورای اسلامی شهر شیروان گفت: ما به دنبال این بودیم که بوستان ویژه بانوان در شیروان احداث کنیم اما دومکانی که می توانست از هرنظر استانداردهای یک بوستان بانوان را در آن اجرا کرد نیروگاه قدیم برق شیروان و تپه خانلق است که متاسفانه در تملک شهرداری نیست.
وی گفت: بنابراین نمی توان در این زمینه اقدامی انجام داد به همین منظور این تصمیم اتخاذ شد که با باز پیرایی برخی پارک ها و اختصاص بخشی از این بوستان ها به ورزش بانوان بتوانیم به نیاز این قشر جامعه پاسخ بدهیم تا مادران به همراه کودکان خود در امنیت به ورزش بپردازند که در طراحی باز پیرایی جدید این مکانها برای بانوان و کودکان و خانواده ها در پارک شهدا در نظر گرفته شده است.
کلالیان افزود: در فاز اول بوستان شهدا برای بانوان شیروان در نظر گرفته شده است که در فاز بعدی برای دسترسی راحت تر بانوان عزیز بوستان کوثر به اجرا گذاشته خواهد شد.
شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.فاطمه مقدسی
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار