مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هم اکنون میزان سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان به 35 میلیارد و 304 میلیون ریال افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۶۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 18 July 2016
سعید خوشقامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان آبان ماه 93 با سرمایه اولیه 17 میلیارد و 170 میلیون ریال تشکیل شد که هم اکنون تعداد کل سهامداران صندوق اعم از حقیقی و حقوقی 975 نفر هستند.
وی با بیان اینکه طی سال مالی 95-94 به 498 نفر از سهامداران این شهرستان تسهیلات اعطا شد، گفت: از این میزان 28 میلیارد و 466 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 493 نفر و سه میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات ضروری و اثر بخش به پنج نفر پرداخت شده است.
خوشقامت افزود: در ساختار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سهم دولت تا 49 درصد بوده و 51 درصد نیز از آورده کشاورزان شهرستان(سهامداران) تامین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و ... را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی است که 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و 12 هزار بهره بردار کشاورزی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار