رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی بر ضرورت ترغیب فعالان بخش خصوصی در اعزام و پذیرش هیات های تجاری تاکید کرد و از ارائه تخیف 50 درصدی به هیات ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 21 July 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی،یحیی نیکدل، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان، اطلاع رسانی، ترغیب و تشویق فعالان حوزه بخش خصوصی را لازمه اعزام و پذیرش هیات ها و حضور در نمایشگاه ها اعلام کرد و افزود: شاید در مراحل اولیه کار برای فعالان اقتصادی سخت باشد.

 وی به شرایط سخت حوزه تجارت خارجی به جهت تحریم ها طی سال های گذشته اشاره کرد وخاطرنشان کرد: اکنون هم به لحاظ اقدامات دولت و توافقات حاصل شده بخشی از مشکلات تجار و بازرگان حوزه تجارت برداشته شده است.

 نیکدل به تعاملات مناسب و مطلوب بین المللی در حوزه اعزام و پذیرش هیات ها اشاره کرد وگفت: دراین خصوص درخواستی برای روسای سازمان صنعت ومعدن ارسال شد و درخواست توجه بیشتربه استان های کم برخوردار مانند خراسان شمالی در اعزام و پذیرش هیات های تجاری شد.

 وی ادامه داد: لازمه افزایش صادرات از استان ، اطلاع تمام فعالان حوزه اقتصادی ، بازرگان و تجار ازاین فرصت ها است.

 نیکدل یاد آورشد: در پی این پیشنهاد، از سوی وزیر صنعت و معدن و تجارت به معاونت توسعه تجارت ایران دستور داده شد تا برنامه ها در سطح ملی برنامه ریزی و سپس به اطلاع استان ها نیز برسد.

 وی با بیان اینکه انتظار ما در سال های گذشته اعزام و پذیرش هیات قوی تری بود که برآورده نشد، افزود: در اعتبارات بودجه ای سازمان یک ریال هم برای بخش توسعه تجارت درنظر گرفته نشده بود که این مهم یک ضعف بزرگ محسوب می شد.

 نیکدل ادامه داد: خوشبختانه طی سال های اخیر به جهت حضور در هیات ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی ،فعالان اقتصادی، تجار و بازرگان متقاضی ورود قویتر به این حوزه هستند.

 وی  به حضور 11 رایزن بازرگان از کشورهای مختلف طی سال گذشته به استان خراسان شمالی اشاره کرد وگفت: این رایزن ها  از قابلیت ها و پتانسیل ها بالقوه استان از نزدیک بازدید کردند که اتفاقات خوبی در زمینه صادرات استان به همراه داشت.

 وی در ادامه به نامه اخیر معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برای اعزام هیات تجاری به آستراخان روسیه اشاره کرد و بازار روسیه را یکی بازارهای خوب در سطح بین المللی  برای تجار و بازرگان ایرانی درزمینه صادرات و واردات دانست.

 وی با بیان این که اعزام تمامی هیات ها از طریق وزارتخانه انجام خواهد شد، گفت: این هیات 50 درصد تخفیف در هزینه رفت و برگشت دارد.

190میلیون دلار سهمیه پیش بینی شده  صادرات به استان خراسان شمالی

محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز دراین جلسه بر مشارکت تجار وبازرگانان استان در اعزام هیات های تجاری به کشورهای مختلف تاکید کرد و از اعزام هیات تجاری از سوی اتاق بارزگانی خراسان شمالی به کشور آذربایجان و گرجستان اواخر مرداد ماه امسال خبرداد.

 وی این دوکشور را کشوری امن  در خصوص تبادل کالا، صادرات و واردات دانست و هدف از اعزام ها و پذیرش هیات های تجاری را توسعه صادرات استان عنوان کرد.

 صمدی به 179 میلیون دلار صادرات استان خراسان شمالی در سال گذشته اشاره کرد وگفت: علی رغم سهمیه 170 میلیون دلاری سازمان به استان، این استان توانست در سال گذشته بیش از 100 درصد صادرات به کشورهای مختلف داشته باشد.

 وی سهمیه پیش بینی شده صادرات استان خراسان شمالی در سال جاری را 190 میلیون دلار اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار