امین محمد کودک بیمار سیروز کبدی که به علت فقر مالی کودکی خود را با رنج و سختی سپری کرده است با حمایت انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی عطوفت نخستین پیوند کبد را دریافت کرد.
کد خبر: ۲۶۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 21 July 2016
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی عطوفت با بیان اینکه با حمایت های این انجمن و خیران خواهر و بردار بیمار سیروز کبدی برای پیوند در نوبت قرار گرفتند که پس از مرگ مغزی یک کودک پنج ساله امین محمد مورد پیوند قرار گرفت.
حمید حریری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که زهرا در نوبت اول پیوند کبد قرار داشت اما پس از مشورت پزشکان تصمیم گرفته شد که امین محمد که سنش کمتر است را پیوند کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون امین محمد زیر پوشش مراقبت های ویژه است افزود: علایم حیاتی این کودک عادی است و این عمل موفق ترین عمل و دومین تجربه پیوند کبد کودک در خراسان رضوی و همچنین اولین پیوند کبد در خراسان شمالی است.
وی اظهار کرد: بعد از پیوند کبد بیمار نیاز به مراقبت های زیادی دارد که از نظر دارویی و تغذیه ای باید رسیدگی شود و یک ماه نیز نیاز به مراقبت و حمایت ویژه دارد.
وی با بیان اینکه زهرا هم اکنون در نوبت اول دریافت پیوند کبد در خراسان رضوی قرار دارد افزود: این دو کودک سال ها رنج بیماری را تحمل کرده اند.
وی با بیان اینکه ما منتظر مرگ مغری نیستیم افزود: اما سالانه بر اثر تصادف، حادثه و سایر موارد افرادی دچار مرگ مغری در سطح جامعه می شوند که باید فرهنگ سازی کنیم تا خانواده این افراد اعضای بدن آنان را اهدا کنند در این صورت جان چند بیمار نجات داده می شود.
با حمایت انجمن سرطان، دو بیمار سیروز کبدی که به علت ناتوانی مالی سال های سال از بیماری رنج برده اند اولین کاندید کودک برای پیوند در بیمارستان منتصریه مشهد در نوبت قرار گرفتند که هم اکنون امین محمد پیوند شده و زهرا در نوبت اول دریافت پیوند کبد است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی عطوفت اظهار کرد: پیوند کبد کودک باید از کبد کودک باشد و همچنین از نظر موقعیت مکانی نیز باید نزدیک باشد زیرا که در شرایط حمل و نقل و جابجایی با مشکل مواجه می شود.
حریری با بیان اینکه در تمامی دنیا اهدای اعضای افراد مرگ مغری وجود دارد افزود: اما متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما کمرنگ است و با وجود اینکه بیماران مرگ مغزی زیادی داریم اما اهدای کمتری در خصوص اعضای بدن وجود دارد این در حالی است که می توانیم جان تعداد زیادی از بیمارانی که با پیوند نجات داده می شوند را جانی دوباره بدهیم.
وی از دستگاه های مسئول و مربوط خواست تا در این زمینه بیشتر فرهنگ سازی کنند زیرا که در این راستا باید خانواده ها توجیه باشند و در صورت نیاز با این گونه بحث ها آشنایی داشته باشند.
وی اظهار کرد: اما متاسفانه بیشتر خانواده ها در صورت مرگ مغزی خانواده به هیچ وجه حاضر نمی شوند که اعضای بدن بیمار خود را اهدا کنند، در حالی که می توانند جان چند نفر را نجات دهند.
وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی وضعیت این دو بیمار در رسانه ها چند خیر استانی و خارج از استان برای کمک و حمایت جذب شده است افزود: خیرین جذب شده کمک های مالی داشته اند اما بسیار ناکافی است چرا هزینه های پیوند و درمان این دو بیمار زیاد است از خیران انتظار کمک های بیشتری داریم.
وی افزود: هم اکنون زهرا در بیمارستان منتصریه مشهد در نوبت پیوند قرار گرفته و اولین کاندید پیوند در لیست کودک در کما رفته هست و با اولین مورد پیوند زده می شود.
وی از تمامی خیران، نوعدوستان خواست تا به این دو بیمار کمک مالی و معنوی برسانند و افزود: هزینه های بعد از عمل بسیار زیاد است که خانواده این دو بیمار نمی توانند تامین کنند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی عطوفت گفت: علاوه بر بیماران سرطانی تعداد زیادی بیماران خاص نیز به این مرکز مراجعه می کنند اما ما نمی توانیم کمک های مالی به آنان داشته باشیم چرا که انجمن ما مسئولیت کمک به بیماران سرطانی را دارد.
حریری که از درد و رنج این کودکان باخبر است می گوید: از خیران و نوعدوستان می خواهم که به این دو کودک کمک کنند زیرا که سال های سال به علت ناتوانی مالی درمان نشده اند و دوران کودکی خود را درد و رنج کشیده اند.
وی که شخصا پیگیر درمان این دو کودک است افزود: در خصوص پیوند کلیه باید داروهای زیادی مصرف شود که یکی از مشکلات گران بودن داروها است و چاره ای نیز ندارد در غیراینصورت دچار مشکل اساسی خواهد شد.
حریری با بیان اینکه نباید این دو کودک با بیماری خود تنها به علت فقر و تنگدستی خانواده رها شوند گفت: باید در این استان چاره ای بیندیشیم تا بیمارانی همچون زهرا و محمد امین بیمار و رنجور رها نشوند بلکه بتوانند به درمان ادامه دهند و سلامتی خود را به دست بیاورند و رنج و درد خانواده آنان کاسته شود.
وی گفت: من دست یاری و کمک را به سمت تمامی دستگاه های حمایتی و نیکوکاران دراز می کنم تا درد و رنج این دو کودک بیمار کاسته شود و از تمامی افرادی که کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه انجام می دهند می خواهم که در این کمک شریک شوند و با دفتر انجمن سرطان تماس بگیرند تا بتوانیم راهی برای کمک بیابیم.
مردم خیراندیش می توانند کمک های خود را به شماره حساب های این انجمن 'جام بانک ملت 87- 33663366 یا شماره کارت پاسارگاد 5022291013220247 و یا شماره کارت پارسیان 6221061080014485 ' واریز کنند تا این دو کودک از حمایت های ارزشمند شما خیران بهره مند شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار