فرمانده انتظامي شهرستان شيروان با تاکيد بر بالا بردن سطح علمي و رعايت نکات امنيتي در شبكه هاي مجازي، گفت: گسست هاي فكري و عاطفي از مهمترين آسيب هايي است که در فضاي مجازي ايجاد شده است.
کد خبر: ۲۹۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 18 September 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی از پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مسعود وحيدي" با اشاره به اينکه آسيب هاي فضاي مجازي  پديده نسبتا جديد و جهاني است، افزود: اين آسيب گريبان گير تمام جوامع بشري شده و گسست هاي فكري و عاطفي از مهمترين آسيب هايي است که در  فضاي مجازي ايجاد شده است.
اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در جهان امروز گسترش فضاي مجازي و شبکه‌هاي جديد نوظهوري بوجود آمده و بسرعت در بين خانواده‌ها رواج پيدا کرده است.
وي تاکيد کرد: فضاي مجازي به دليل تسهيل ايجاد روابط دوستانه و عاشقانه، در زمينه هاي غير اخلاقي بسيار مورد توجه قرار گرفته، تا جايي که اين فضا موجب سهولت خيانت در روابط زناشويي و ايجاد روابط نامشروع در سطح جامعه شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان شيروان تصريح کرد: فرهنگ سازي، برگزاري جلسات آموزشي، برگزاري كلاس هاي آموزشي در مدارس و گذراندن اوقات بيشتري با فرزندان در فضاي بيرون از خانه به منظور پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي از مهمترين راهکارها است.
سرهنگ وحيدي با اشاره به اينکه بايد با دقت نظر و تفکر بيشتر، دسيسه هاي دشمنان را نقش برآب کنيم، خاطرنشان كرد: دشمن با برنامه ريزي دقيق سعي دارد با تصويرسازي و رخنه در افكار جوانان هويت ديني و اسلامي را از جوانان بگيرد.
وي در پايان با اشاره به اينکه گسترش فضاي مجازي و شبکه‌هاي جديد و نوظهور کاربران بسياري را جذب خود کرده است، افزود: شبکه فضاي مجازي به سرعت در بين خانواده‌ها رواج پيدا کرده و باعث شده جرم‌هاي جديدي نيز تعريف شود و انواع و اقسام کلاهبرداري‌ها به شيوه‌هاي متنوع در اين فضا رخ دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار