معاون گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سه ماهه دوم سال 95 آمار حضور گردشگران خارجی در خراسان شمالی 70درصد افزایش یافته است .
کد خبر: ۳۰۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 27 September 2016
قدیر افروند روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی از ابتدای امسال تا پایان تابستان 700 گردشگر خارجی به استان خراسان شمالی سفر کرده اند که 466 نفر آنان در سه ماه دوم سال و فصل تابستان به استان سفر کرده اند .
وی تصریح کرد: این میزان گردشگر خارجی از آماررسمی استخراج شده است که در هتل ها ثبت شده و این در حالیست که گردشگرانی به استان سفر کرده اند که از امکانات هتل استفاده نکرده اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایعی دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در بخش گردشگران داخلی در سه ماهه دوم سال 95 و پیک دوم سفر ها در کشور، آمار سفر گردشگران به استان 30درصدافزایش یافته است .
***42میلیون نفر تردد مسافردر شش ماهه نخست امسال در خراسان شمالی
افروند گفت : بر اساس آماررسمی اداره حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی در شش ماهه نخست امسال 42میلیون نفرمسافر به خراسان شمالی تردد داشته اند که این میزان به صورت میانگین 20درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است .
وی با اشاره به رشد آماری همه حوزه های مرتبط به گردشگری در استان گفت :در همین مدت 12هزار و 641نفردر هتل های استان اقامت داشته اند که در سه ماهه اول8درصد و سه ماهه دوم سال 10افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد .
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از افزایش 50درصدی بازدید از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان خبرداد وافزود: این ارقام برای استان قابل توجه است و باید تلاش کنیم این بازدیدها تبدیل به سود آوری و بهرمندی اقتصادی مردم از گردشگری شود .
استان 936هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشوردر حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهد مقدس واقع شده که سالانه مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار