هرچند در شهر اسفراین، نقاط حادثه ساز نیازمند اصلاح هندسی، شناسایی شده است اما می طلبد مدیریت شهری با حمایت و پشتوانه شورای اسلامی شهر در همراهی کارشناسان ترافیک برای کاهش سوانح ترافیکی که در نقاط حادثه ساز شهر متمرکز شده است، تدبیری بیندیشد و برنامه ریزی کند.
کد خبر: ۳۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 09 October 2016
هرچند در شهر اسفراین، نقاط حادثه ساز نیازمند اصلاح هندسی، شناسایی شده است اما می طلبد مدیریت شهری با حمایت و پشتوانه شورای اسلامی شهر در همراهی کارشناسان ترافیک برای کاهش سوانح ترافیکی که در نقاط حادثه ساز شهر متمرکز شده است، تدبیری بیندیشد و برنامه ریزی کند.
میدان شهدا در مسیر دسترسی گلزار شهدای اسفراین یکی از نقاطی است که به دلایل زیادی به عنوان نقطه حادثه ساز شناخته می شود، بنابراین انتظار می رود شهرداری اسفراین با توجه به حجم ترافیکی بالای این تقاطع  به ویژه در روزهای پایانی هفته برای اصلاح هندسی یا مطالعه ترافیکی آن تدبیری بیندیشد  و برنامه ریزی شایسته ای کند.
میدان شهدا یکی از 18 نقطه حادثه ساز شهری اسفراین است که بارها در شورای ترافیک شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.
یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به تعدد نقاط حادثه ساز در بولوار کشاورز منتهی به میدان شهدا، می گوید: عرض بالای این بولوار، سرعت و شتاب بالای خودروهای سواری را در پی دارد که  برخی خودروها به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه، به گونه ای حادثه ساز وارد میدان می شوند.
«میری» می افزاید: وضعیت هندسی میدان شهدا به گونه ای است که در صورت رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند حادثه ای خسارت بار را ایجاد کند.وی خاطر نشان می کند: مدیریت شهری باید برای اصلاح هندسی نقاط حادثه ساز کار جدی کند، هرچند اکنون اصلاح هندسی یک دوربرگردان حادثه ساز در بولوار کشاورز ناتمام رها شده است و این تعلل خود می تواند مولد حادثه باشد.دیگر شهروند اسفراینی می گوید: میدان شهدا با توجه به موقعیت ترافیکی در راس مسیر دسترسی جنوب به شمال شهر، دسترسی گلزار شهدای شهرستان و بهشت زهرا و در چند قدمی میدان میوه و تره بار باید مورد توجه قرار گیرد.
«مومنی» می افزاید: این میدان با توجه به شرایط خاص خیابان‌های منتهی به آن که  برخی رانندگان خودروهای سواری و موتورسیکلت سواران بدون توجه به رعایت سرعت مطمئنه وارد میدان می شوند، بیش از پیش باید برای اصلاح هندسی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار می دارد: میدان شهدا به دلیل تناسب نداشتن عرض مسیرهای منتهی با حریم میدان، می تواند خاستگاه حوادث جبران ناپذیر ترافیکی باشد.
دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به لزوم توجه به اصلاح هندسی نقاط حادثه ساز، می گوید: اسفراین نقاط حادثه ساز فراوانی دارد که می طلبد شورای اسلامی شهر و شهرداری برای آنان تدبیری بیندیشند.
«خدابنده» می افزاید: میدان شهدا به دلیل اینکه تقاطع بولوار کشاورز، بولوار لاله ها، خیابان صنعت و بولوار شهید بهشتی است، یکی از تقاطع های متمایز شهر اسفراین است.وی خاطر نشان می کند: باید شهرداری اسفراین با شناسایی اولویت های شهری، دست به کار شود تا تدبیری برای نقاط حادثه ساز بیندیشد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اسفراین می گوید: پشتوانه شورای ترافیک می تواند راهبرد مدیریت شهری را برای کاستی های ترافیکی مشخص کند.
 «ابراهیم بابایی» می افزاید: شناسایی اولویت های ترافیکی شهر اسفراین در دستورکار مدیریت شهری است.
وی خاطر نشان می کند: اعتباری برای مطالعات ترافیکی مصوب شده است.شهردار اسفراین هم می گوید: اصلاح هندسی بدون کار مطالعاتی دردی است که فقط می تواند برای مدتی تسکین یابد.«مسلم نوری» می افزاید: اعتباری از سوی شورای اسلامی شهر اسفراین با هدف کار مطالعاتی برای ترافیک مصوب شده است که با تحقق این اعتبار می توانیم نقشه راه اولویت های ترافیک شهری را ترسیم کنیم.وی خاطر نشان می کند: هزینه این اعتبار برای اصلاح هندسی برخی تقاطع های حادثه ساز، مقطعی است و نمی تواند درمان معضلات و مشکلات ترافیکی باشد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار