مدیریت شهری باید تمهیدات ویژه ای را برای آغاز سفر هر شهروند فراهم کند به گونه ای که برای افرادی که قصد سفر با وسایل نقلیه همگانی و عمومی را دارند، زیرساخت های لازم را در پایانه های مسافربری و پارک سوار ها تأمین کند.
کد خبر: ۳۱۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 18 October 2016
مدیریت شهری باید  تمهیدات ویژه ای را  برای آغاز سفر هر شهروند فراهم کند به گونه ای که برای افرادی که قصد سفر با وسایل نقلیه همگانی و عمومی را دارند،  زیرساخت های لازم را در پایانه های مسافربری و پارک سوار ها تأمین کند.این درحالی است که پایانه مسافربری شهر اسفراین از بسیاری از کمبودها رنج می برد و می طلبد شهرداری اسفراین بستر سفر آسان و ایمن را برای شهروندان و مسافران فراهم آورد.
شهرداری اسفراین در این بین باید زیرساخت های رفاهی و خدماتی را در پایانه مسافربری فراهم آورد.یکی از شهروندان اسفراینی در این باره می گوید: پایانه مسافربری این شهر کمبودهای زیادی دارد به طوری که می توان به  نامناسب بودن نمازخانه و سرویس های بهداشتی آن اشاره کرد. «حسین زاده» می افزاید: نبود سالن انتظار مناسب برای مسافران، همراهان و شهروندان دیگر کاستی است که هم چنان در پایانه مسافربری شهر اسفراین دیده می شود.دیگر شهروند اسفراینی با بیان این که پایانه مسافربری اسفراین با کمبودها و کاستی های فراوانی رو بروست، می گوید: شهرداری اسفراین باید زیرساخت های رفاهی را در پایانه مسافربری فراهم آورد.«وحیدی» می افزاید: نبود سالن انتظار مناسب، کمبود روشنایی، نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی از مهم ترین دغدغه های مسافران است.وی خاطر نشان می کند: الان هر نقطه شهر صاحب خودپرداز است اما با وجود این که پایانه مسافربری از هسته مرکزی شهر  فاصله دارد از داشتن خودپرداز محروم است.
«مهدی زاده» هم شهروند دیگری که از این پایانه برای سفر خود استفاده می کند با بیان این که شهرداری اسفراین  بر مدیریت پایانه مسافربری نظارت چندانی ندارد، تصریح می کند: نبود ساماندهی مناسب برای ورود و خروج خودروهای شخصی، نبود پارکینگ یا سایه بان و وجود کمبودها در سالن انتظار از مهم ترین مشکلات پایانه مسافربری است.
وی می افزاید: این مکان  به ساماندهی نیاز دارد که باید مدیریت شهری برای آن اهتمام ورزد.
دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به کاستی های پایانه مسافربری می گوید: پایانه مسافربری از نبود زیرساخت های مناسب رنج می برد.
«محمدخواه» می افزاید: نبود پارکینگ مناسب، تداخل با پنجشنبه بازار، نبود ساماندهی برای ورودی و خروجی مناسب، نبود روشنایی مناسب و محرومیت از دستگاه خودپرداز از مهم ترین کاستی های پایانه مسافربری است.در همین ارتباط شهردار اسفراین می گوید: طرح مطالعات پایانه مسافربری اسفراین در دستور کار مدیریت شهری است.
«مسلم نوری» با بیان این که باید در این طرح چگونگی بهره مندی مضاعف از پایانه مسافربری شناسایی شود، می افزاید: ساماندهی دفاتر حمل و نقل شهری و استقرار مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری اسفراین در پایانه مسافربری می تواند موجب تقویت مدیریت و ساماندهی آن شود.وی ابراز می دارد: بدون شک نظام نظارت بر حمل و نقل در پایانه مسافربری کمتر شده است که باید با تدبیر شایسته و با تکیه بر کار مطالعاتی شاهد تقویت کاربری پایانه مسافربری اسفراین باشیم.وی اضافه کرد: تدبیر خط ویژه دسترسی به پایانه مسافربری تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار