معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرائی ضعف ها، محدودیت ها، اختیارات و موانع سر راه سرمایه گذاری در وزرات خانه مربوطه را برای تفویض اختیار به استان ها احصا کنند.
کد خبر: ۳۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 20 October 2016
محمود دلپسند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: تمامی مسائل و مشکلات، دستور العمل ها و بخش نامه هایی که در این استان برای جذب سرمایه گذاری و سایر محدودیت ایجاد می کند باید توسط دستگاه ها شناسایی و به استانداری ارائه شود تا در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشیم.
وی افزود: برای حل این مشکل بارها به دستگاه های اجرائی این استان نامه نوشته ایم ولی مشارکت دستگاه ها در این خصوص نابهنگام بوده است.
وی اظهار کرد: اگر دستگاه ها در این زمینه مشکلات را احصا نکنند و پیشنهاد های لازم را ارائه ندهند به این معنا است که در دستگاه مربوطه آنان محدودیتی وجود ندارد و دستگاه مربوطه اختیارات کامل را دارد.
وی بر آسان سازی فرایند سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: بخشی از موانع در دستگاه های اجرائی است زیرا که برخی از اداره ها اختیارات کامل را ندارند که این امر باعث طولانی شدن اجرای طرح می شود.
وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات سرمایه گذاران هم توسط خود سرمایه گذاران است که در فرایند کار احساس خستگی می کنند.

** تاکید استاندار بر پرداخت حقوق کارکنانی طرحی
استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه بر پیگیری دستگاه های اجرائی در زمینه پرداخت حقوق کارکنان طرحی تاکید کرد و گفت: برخی از این نیروها چهار تا پنج ماه حقوق نگرفتند که باید دستگاه مربوطه از طریق اسناد خزانه این مطالبات را پیگیری کند.
محمدرضا صالحی افزود: اسناد خزانه اسلامی در سال جاری اجرا شده است که این روند در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت که انتظار داریم از مدیران این موضوع را جدی بگیرند و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز تلاش کنند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به محدود بودن اعتبارات کرد و گفت: بخاطر همین وضعیت باید برای اجرای طرح ها برنامه ریزی داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم.
وی در خصوص سرشماری نفوس مسکن هم گفت: از تمامی مردم می خواهیم تا در دادن نشانی خود دقت کافی داشته باشند و نشانی شهر و روستا را جابه جا ندهند تا در برنامه ریزی آینده دچار مشکل نشویم.
صالحی همچنین بر واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: این امر در راستای اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد و دستگاه ها اجرائی هر چه سریعتر عمل کنند.
** اختصاص هزار میلیارد ریال در سفر نماینده دفتر رهبری به استان
وی اظهار کرد: در سفر نماینده دفتر رهبری به این استان نیز یک هزار میلیارد ریال اعتبار به این استان داده شد که اسناد تمامی طرح ها نیز مشخص است.
وی همچنین از مدیران خواست تا به روسای شهرستان ها نیز تفویض اختیار کنند و اظهار کرد: این امر برای اجرای هر چه زودتر کار ها و اقدامات نیاز است و نظارت بر پروژه ها مستقیم تر عمل شود تا کار ها سریعتر پیش رود.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه امروز استان 14 دستور کار داشت که با حضور استاندار به چهار دستور کار پرداخته شد و مابقی نیز برای جلسه آینده باقی ماند.
اکنون خراسان شمالی 936 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار