واحدهای تولیدی نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند در حالی که با وجود تلاش هایی که صورت داده اند نقش شان کمرنگ تر شده است .
کد خبر: ۳۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 24 October 2016
واحدهای تولیدی  نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند در حالی که با وجود تلاش هایی که صورت داده اند نقش شان کمرنگ تر شده است . در همین راستا وضعیت تولیدی های جاجرم نامناسب است و با توجه به کمبود امکانات و نیرو در معرض تعطیلی قرار گرفته اند.
یکی از تولید کنندگان لباس  در جاجرم که 10 سال سابقه کار دارد در این باره می گوید: مردم برای خرید از تولیدی های شهرستان استقبالی نمی کنند با وجود این که این اجناس از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در شهرستان های مجاور به فروش می رسند. تقی زاده می افزاید: برخی  افراد اجناس را از تولیدی های شهرستان خریداری می کنند و با عنوان این که اجناس قشم و شهر‌های دیگر هستند با قیمت بالا به فروش می رسانند.
وی ادامه می دهد:  وجود برخی بازار های خانگی و خیاطی های بدون مجوز در منازل هم از مشکلات تولیدکنندگان لباس است و این مسئله هم باعث کاهش مشتری می شود و هم  عدم اطمینان مردم را در پی خواهد داشت در حالی که مسئولان مربوطه برخوردی با آن ها نکرده اند.
وی ابراز می دارد: حدود 10 نیرو داشتم که تعداد آن ها  امسال به دو نیرو کاهش یافته است و با توجه به نداشتن سرمایه در گردش،شرایط سخت دریافت تسهیلات، بالا بودن درصد وام و همچنین مشکل ضمانت هیچ پیشرفتی در کارم  حاصل نشده است. یکی از تولید کننده های کیف نیز می گوید: در زمان شروع مدارس برخی مغازه های پوشاک به فروش کیف مدارس اقدام کردند و این امر تداخل کاری ایجاد کرده بود و همچنین بعضی دستفروشان نیز در سطح شهر  به فروش کیف مدارس اقدام  می کردند اما با آن ها برخورد نشد.  
بلوچی می افزاید: به علت نبود بودجه و سرمایه در گردش نیروهای خود را ازدست داده ام و شرایط گرفتن تسهیلات با دشواری هایی همراه است که در این زمینه بسیار تلاش کردم ولی متاسفانه شرایط دشوار بود و موفق به گرفتن تسهیلات نشدم .
در همین ارتباط رئیس اتاق اصناف جاجرم می گوید : صنوف تولیدی هنگام صدور پروانه‌ کسب از تخفیف ویژه ای بر خوردار می شوند و در صورت نیاز متقاضی به تسهیلات به صندوق توسعه کارآفرینی معرفی می شوند و در نهایت برای معرفی برند و محصول خود برای حضور در نمایشگاه های استان با آن ها همکاری می شود.
«هادی حسن زاده» می افزاید: بازارهای خانگی  یکی از معضلات ما در اتاق اصناف است و بیشترین تخلف از قبیل عرضه اجناس قاچاق و بی کیفیت و همچنین جنس های تقلبی مخصوصا در رسته لوازم آرایشی و بهداشتی در این حوزه صورت می گیرد.
وی ابراز می دارد: تنها کاری که می توانیم و انجام داده ایم شناسایی و معرفی آن ها برای ساماندهی به مراجع ذی ربط است که برای چندمین بار انجام گرفته است ولی هنوز نتیجه ای نگرفته ایم .
 وی با اشاره به این که نظارت بر صنوف سیار، یاری دستگاه های دیگر را می طلبد ابراز می دارد: شهرداری در ساماندهی ماشین های میوه و تره بار  اقدام کرده است.
وی خاطر نشان می کند: دستفروشان باید جمع آوری شوند و نظارت بر آن ها امکان پذیر نیست چون نه شناسنامه صنفی دارند و نه مکان ثابت و این یعنی نمی توانیم آن ها را جریمه کنیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم نیز با اشاره به این که در  واحد های تولیدی کوچک گام های اساسی  برداشته شده است، می گوید: این اداره ، واحد های تولیدی کوچک و زود بازده را برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می کند.
رمضانی می افزاید: بازار های خانگی و صنوفی که بدون مجوز هستند خاص جاجرم نیست و در شهرهای دیگر نیز وجود دارد که نیازمند عزم و اراده جمعی ادارات مرتبط در این زمینه است.
وی ابراز می دارد: اگر کارگروه استانی تشکیل شود و تصمیم گیری اساسی صورت گیرد به مراتب این قبیل مشکلات حل خواهد شد و به دلیل این که بازار های خانگی در منازل بوده و حق ورود بدون هماهنگی را نداریم برخوردی صورت نگرفته است.
وی ادامه می دهد: در صورت برگزاری کارگروه و تصمیم گیری آمادگی هر گونه همکاری لازم را در این زمینه داریم./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار