دل نگرانی های اسفراینی ها برای تردد در یک نقطه پرحادثه
میدان قائم(عج) در مسیر کمربند شمالی اسفراین در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 06 November 2016
میدان قائم(عج) در مسیر کمربند شمالی اسفراین در آستانه بهره برداری قرار گرفته است. میدانی که شاید عمر زیادی نداشته باشد ولی حادثه ساز است. مسیر ورودی و خروجی کمربند شمالی شهر و دسترسی به پارک قائم(عج)و میدان پایانی خیابان قائم (عج) از جمله عواملی است که میدان قائم (عج) را پر تردد کرده  و از این جهت دارای موقعیت ترافیکی ویژه ای است.
در نزدیکی این میدان، چند واحد آموزشی وجود دارد که در فصل مدارس اهمیت ترافیکی آن دو چندان می شود، به خصوص در ساعات آغاز یا پایان فعالیت آموزشی در هر روز، این میدان گذرگاه سرویس های دانش آموزی مدارس می شود و بیش از دیگر اوقات شاهد تردد بی قید و بند برخی خودروها می شویم.
 نقاط حادثه خیز اسفراین منتظر  نگاه ویژه مدیریت شهری و شورای شهر است که در حال حاضر، فقط یک تقاطع پر تردد اصلاح شده است.یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به دغدغه های خود برای تردد در میدان قائم(عج)، می گوید: عده ای از رانندگان که قصد ورود به کمربند شمالی شهر را دارند، بدون توجه به میدان قائم(عج)، خلاف جهت وارد مسیر جدید می شوند.
«حسین زاده» با اشاره به خطرهای فراروی گذر از این میدان حادثه ساز، می افزاید: تلاقی این میدان با کمربند شمالی شهر باعث شده است تا شماری از رانندگان با سرعت و سبقت غیرمجاز وارد میدان شوند که حادثه ساز است.وی خاطر نشان می کند: آن چه بیش از پیش این میدان را یک موقعیت حادثه ساز کرده است، تخطی برخی رانندگان از قانون و مقررات است.
دیگر شهروند اسفراینی با بیان این که شماری از رانندگان با نادیده گرفتن قوانین و مقررات، این میدان را حادثه سازتر می کنند، می گوید: توجه نداشتن به سرعت مجاز و سبقت های غیرمجاز، می تواند حادثه ساز باشد.
«شعبانی» می افزاید: طراحی میدان قائم(عج) به گونه ای است که زمینه بروز حوادث را فراهم آورده است.
وی خاطر نشان می کند: اصلاح هندسی میدان قائم(عج) باید در اولویت نخست ترافیک شهری باشد.در همین ارتباط، شهردار اسفراین با بیان این که کار مقطعی، مشکل را به طور جدی حل نمی کند، می گوید: رویکرد مدیریت شهری انجام کار اساسی مبتنی بر مطالعه است.
«مسلم نوری» با بیان این که بنا شده است که اعتبارات اصلاح هندسی چند تقاطع به سمت مطالعات ترافیکی هدایت شود، می افزاید: مدیریت شهری به کار بنیادی، ریشه ای و ماندگار معتقد است.
وی خاطر نشان می کند: شهرداری اسفراین با هدف ارتقای زیرساخت های ترافیک شهری بنا دارد طرح مطالعات ترافیکی نقاط حادثه ساز را در دستور کار قرار دهد.
«ابراهیم بابایی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به مصوبه اعتبار برای مطالعات ترافیک شهری، می گوید: شورای اسلامی شهر برای ایجاد بسترهای ترافیک طبق نقشه راه  شورای ترافیک راه را برای شهرداری اسفراین همواره می کند.وی می افزاید: شناسایی نقاط حادثه ساز صورت گرفته و اکنون مطالعات ترافیکی در دستور کار است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار