ورزش های رزمی از پرطرفدارترین ورزش ها در بین ورزشکاران شیروانی است و باشگاه های ورزشی رزمی همواره با استقبال خوب نونهالان، نوجوانان و جوانان شیروانی روبرو بوده است و نتایج مسابقات در سطوح گوناگون استانی و کشوری اخیر در رشته های بوکس، تکواندو، ووشو و کنگ فو نشان دهنده ظرفیت های بالای ورزشکاران شیروانی در این رشته ها و استعداد بالای آنان است.
کد خبر: ۳۲۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 07 November 2016
ورزش های رزمی از پرطرفدارترین ورزش ها در بین ورزشکاران شیروانی است  و باشگاه های ورزشی رزمی همواره با استقبال خوب نونهالان، نوجوانان و جوانان شیروانی روبرو بوده است و نتایج مسابقات در سطوح گوناگون استانی و کشوری اخیر در رشته های بوکس، تکواندو،  ووشو و کنگ فو نشان دهنده ظرفیت های بالای ورزشکاران شیروانی در این رشته ها و استعداد بالای آنان است.
اما نداشتن سالن تخصصی ورزش های رزمی یکی از دغدغه های علاقمندان به این ورزش هاست که آنان را با مشکلاتی روبه رو کرده و بر کسی پوشیده نیست که ورزش حرفه ای و عبور از سطح آماتوری امکانات حرفه ای را می طلبد با این حال باشگاه های رزمی شیروان از داشتن مکانی مناسب محروم هستند.
 هر چند در این خصوص ساخت خانه ورزش های رزمی شیروان از سال 93 مصوب شد اما ادامه روند ساخت پروژه بعد از پیشرفت حدود 80 درصدی متوقف شد و همچنان رزمی کاران خانه دار نشدند.
سالن اختصاصی نداریم
یکی از مربیان تکواندوی شیروان در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: در حال حاضر سالن هایی که در شیروان وجود دارد هیچ کدام به صورت تخصصی برای ورزش های رزمی مناسب سازی نشده است.
«کاظم دلیر» که حدود 90 تا 100 شاگرد را در 4 شیفت آموزش می دهد می افزاید: به رغم علاقه مندی بالای نوجوانان و جوانان شیروانی به ورزش های رزمی و نیز مدال آور بودن این ورزش ها امکانات مناسبی به آن ها اختصاص داده نشده است.
وی ادامه می دهد: در حال حاضر بخش اعظم درآمد باشگاه صرف پرداخت هزینه کرایه سالن می شود.
 این مربی تکواندو به تعدادی از ویژگی هایی که یک سالن رزمی باید داشته باشد و سالن های شیروان عموما از داشتن آن محروم هستند اشاره می کند و می گوید: سالن تکواندوی مناسب باید سقف بلند، فضای بزرگ، دارای آدمک تمرین، کیسه بوکس، میت بالشتی و راکتی و وسایل بدنسازی باشد.
یک مربی بانوی کنگ فو نیز  با اشاره به اینکه از دو سالن 17 شهریور و میلاد که مربوط به اداره ورزش و جوانان است استفاده می کنند می گوید: این سالن ها که بسیار قدیمی هستند به جز تشک هیچگونه امکانات دیگری ندارند.
«اسدی فر» با بیان اینکه سالن میلاد خیلی کوچک بوده و جوابگوی فضای مورد نیاز تمرین ورزشکاران نیست ادامه می دهد: به دلیل محدودیت در ظرفیت سالن با اینکه تعداد شاگردان زیاد است اما امکان جدا کردن آنان در گروه های سنی مختلف را نداریم.
 وی به نداشتن امکاناتی مانند کمد شخصی نیز اشاره می کند و ادامه می دهد: در صورت داشتن وقت اضافه خیلی راحت تر و بهتر می توانیم تمرین کنیم. مدیر یک باشگاه نیز در همین زمینه با بیان اینکه یک سالن غیر تخصصی را به صورت خصوصی اجاره کرده است می گوید: استقبال ورزشکاران باعث شده به دنبال سالن بزرگتر و مناسب تری باشیم اما متاسفانه سالن مناسبی در شهرستان ویژه ورزش های رزمی وجود ندارد.
«قاسمی» که خود مربی آمادگی جسمانی، ایروبیک و کنگ فو است ادامه می دهد: در حال حاضر به جز مبلغی برای رهن، ماهانه 400 هزار تومان برای اجاره بهای این سالن پرداخت می کنیم که این مسئله باعث کاهش هزینه کرد ما در بخش های دیگر می شود. یک ووشوکار شیروانی نیز که در حال حاضر با تیم استان مرکزی قرارداد دارد و با این تیم در لیگ دسته یک کشور شرکت می کند در این رابطه می گوید: تمریناتم در شیروان در سالن میلاد است که کوچک است و از ظرفیت کمی برخوردار بوده و به لحاظ ساختمانی اصلا مناسب نیست. «حمید امین» ادامه می دهد: با اینکه قهرمان های زیادی در این سالن تمرین می کنند اما این سالن فقط یک عدد کیسه بوکس دارد.
در ووشو استعدادهای خوبی داریم
 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی مسابقات مهم ووشو روی سکو برگزار می شود می گوید: متاسفانه شیروان با داشتن استعدادهای خوب در این رشته بر خلاف بسیاری از شهرستان ها از داشتن سکوی ووشو محروم است که نداشتن تجربه مسابقه روی سکو، در مسابقات برای بازیکنان استرس زاست. در همین ارتباط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان به گزارشگر ما می گوید: عملیات عمرانی ساخت خانه ورزش های رزمی شهرستان شیروان در شهریور ماه سال 94 آغاز شد.
«علی خالق زاده» با بیان اینکه این مجموعه در سال 92 به عنوان سالن ورزش های توپی در نظر گرفته شده بود و از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری مصوب شده بود اظهار داشت: به دلیل اینکه ما برای پیشرفت ورزش های انفرادی نیازمند سالن بودیم با پیگیری هایی که در سال 93 انجام دادیم این سالن را تغییر کاربری داده و طرح آن را تبدیل به 4 سالن بوکس، جودو، خانه ورزش های رزمی و بدنسازی کردیم که از شهریور 94 کار عمرانی آن شروع شد و باید برای جذب اعتبار تا پایان سال 94 به اتمام می رسید.
وی اعتبار کل پروژه را یک میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر کرد و با بیان اینکه این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهارداشت: به دلیل اینکه پروژه در سال 94 به پایان نرسید 250 میلیون تومان از اعتبارات آن برگشت خورد. «خالق زاده» با قبول این مطلب که بیشتر مدال آوری های ورزشکاران شیروانی در رشته های انفرادی است ادامه داد: تکمیل هر 4 سالن در حدود 2 ماه زمان نیاز دارد که این منوط به گرفتن اعتبار از منابع جدید یا برگشت دادن اعتبار قبلی است که در حال پیگیری آن هستیم تا امسال این مجموعه را تکمیل کنیم./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار