در سال جاری؛
مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت:در سال جاری میزان واردات کالا به استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 29 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،جواد جعفری اظهار کرد:در سه ماهه نخست سال جاری در مجموع دو هزار و ۴۷۶ تن انواع کالاهای مختلف از طریق گمرک خراسان شمالی وارد استان شد.

وی با اشاره به این که میزان واردات کالا به استان در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۵۶ تن بود، افزود:بر این اساس میزان واردات کالا از طریق گمرک استان در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت بهار سال گذشته هزار و ۴۸۷ درصد(معادل ۱۵.۸ برابر) افزایش یافته است.

جعفری با بیان این که عمده کالاهای وارداتی به خراسان شمالی در مدت مزبور برنج توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده است،اظهار داشت:در سه ماهه نخست امسال میزان واردات کالا به استان از نظر ارزی نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:ارزش دلاری کالاهای وارده به خراسان شمالی از طریق گمرک استان در سه ماهه نخست سال جاری سه میلیون و ۵۸ هزار دلار بوده حال آن که ارزش ارزی کالاهای وارداتی به استان در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۷ هزار دلار بود.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ادامه در مورد صادرات کالا از استان در بهار سال جاری نیز، اظهار کرد:در این مدت ۵۰ هزار و ۹۳۴ تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۱۶۳ هزار دلار از گمرک خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است.

جعفری با اشاره به افزایش صادرات کالا از استان در سال جاری،افزود:در سه ماهه نخست سال گذشته ۳۵ هزار و ۷۹۰ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۴۱۸ دلار  از خراسان شمالی به کشورهای خارجی صادر شده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار