فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان ارتش در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه بجنورد گفت: کمک‌رسانی به هم‌وطنان از وظایف اصلی ارتش است.
کد خبر: ۵۹۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 13 April 2018

ظهر امروز امیر سرتیپ دوم ابراهیم گل‌گلی پیش از شروع خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی ضمن گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش تا قبل از سال ۵۷ به‌عنوان ارتش شاهنشاهی در خدمت استکبار بود اما با آن رژه تاریخی در مدرسه علوی در حضور رهبر انقلاب بیعت خودش را به‌طور رسمی اعلام کرد و در ۲۲ بهمن با اعلام بی طرفی‌ای که ارتش داشت تمامی نقشه‌های بد خواهان نقش بر آب شد و بعدازآن با پیروزی انقلاب در خدمت اسلام قرار گرفت.

فرمانده تیپ ۱۳۰ شیهد دلجویان ارتش ادامه داد: در اوایل انقلاب ملت به یاد دارند در ۲ ماه پس از انقلاب قائله‌ها با عناوین مختلف شروع شد و اولین یگان‌هایی که برای مقابله با این آشوب‌ها اعزام شدند همین یگان‌های نیروی زمینی ارتش بودند.

وی افزود: درست در همان زمان در منطقه گنبد قائله‌هایی آغاز شد که یگان‌های ویژه ارتش از تیپ ۲۳ تهران اعزام شدند و اولین شهید ارتش از لشگر ۷۷ شهید حسینی معصوم از شهدای خراسان شمالی بودند.

گل‌گلی ادامه داد: ناامنی‌ها پیش از شروع جنگ تحمیلی در گوشه و کنار کشور شکل گرفت و هدفشان تضعیف و انحلال ارتش بود و به دنبال ایجاد سوژه و سردادن شعارهای هنجارشکن بودند که روحیه ارتش نیز کمی تضعیف‌شده بود و آن زمان شهید سپهبد قرنی با ارسال نامه به امام راحل از وضع موجود گلایه کردند که در فروردین ۵۸ آن تصمیم بزرگ را گرفتند.

ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی عنوان کرد: در همان اوایل ۸ سال دفاع مقدس ارتش برای جلوگیری از گسترش و نفوذ دشمن جانانه جنگید و ۵۰ هزار شهید، ۱۷۰ هزار جانباز و ۲۵ هزار آزاده تقدیم این انقلاب کرد.

وی افزود: پس از پایان جنگ ارتش مرزها را رها نکرد و پس از آن امنیت مرزها را به همراه برادران مرزبانی و نیروهای سپاه تا به امروز حفظ کردند.

گل‌گلی با اشاره به وظایف ارتش پس از دوران جنگ تحمیلی گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در مرزها و در بیرون مرزها وظیفه خودش را انجام داد و در دفاع از حرم اهل‌بیت بهترین جان‌فشانی‌ها را انجام دادند و هرساله تکلیفی بر خود می‌دانیم که این روز را هرسال بیش‌ازپیش گرامی بداریم.

فرمانده ارتش خراسان شمالی در پایان مطرح کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه ارتش جانانه وارد میدان شد و از همه‌چیز خود گذشت که همه شاهد آن بودند چگونه خود را وقف کمک‌رسانی به مردم کرد که البته از  وظایف اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتنی است روز ۲۹ فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار