مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با بیان اینکه 101 فقره مجوز سقط جنین در سال گذشته صادر شد، گفت: این میزان نسبت به سال 95، 25 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۵۹۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 21 April 2018

بابک سلحشور شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال گذشته 145 پرونده سقط جنین در خراسان شمالی تشکیل شد که از این تعداد برای 101 مورد مجوز صادر شد و به 44 مورد نیز اجازه سقط داده نشد.
وی گفت: برای تعداد پرونده هایی که در سال گذشته مجوز سقط جنین صادر شده است، 99 مورد از مشکلات و بیماری ها مربوط به جنین و 2 مورد مربوط به مادر بود.
وی افزود: در سال 95 نیز 116 پرونده سقط جنین در خراسان شمالی تشکیل شد که از این تعداد برای 34 مورد مجوز سقط صادر نشد و برای چهار مورد نیز عدم پیگیری ثبت شد.
سلحشور اظهارکرد: از مجموع پرونده های سقط جنین در سال 95، برای 78 مورد مجوز سقط صادر شد که از این تعداد 72 مورد مربوط به اندیکاسیون جنینی و 6 مورد اندیکاسیون مادری بوده است.
اصطلاح پزشکی اندیکاسیون در اصل به این مفهوم است که چه اقدامات پزشکی برای یک بیماری مشخص، مناسب است و باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: سقط جنین درمانی بر اساس آمارهای موجود در سال‌های اخیر با افزایش مواجه شده و این امر ناشی از ارتقای سطح آگاهی جامعه از وجود چنین امکان قانونی برای پیشگیری از تولد نوزادان عقب افتاده یا تهدید جانی مادر در صورت ادامه بارداری است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اضافه کرد: سقطِ درمانی دارای شرایط و محدوده زمانی مشخص است و مجوز سقط جنین درمانی با بررسی کامل پرونده پزشکی مادر، مدارک بارداری و نیز آزمایش های مادر و جنین قابل ارائه است و قطعی بودن سن کمتر از چهار ماه بارداری در صدور این نوع مجوز ضرورت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار