رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی خبر داد
رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی از کسب گردن آویز خوش‌رنگ طلا توسط الیاس علی‌اکبری کوراشکار خراسان شمالی، در مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 23 April 2018

کوروش خسرویار امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان با حضور مدعیان کوراش در 4 وزن، طبق روال هرساله در این کشور برگزار شد.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات 1 و 2 اردیبهشت با حضور بیش از 150 ورزشکار از 30 کشور دنیا اعم از هند، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ژاپن، چین تایپه، کره، ترکیه، یونان، روسیه، گرجستان و ایران برگزار شد و از ایران سه کوراشکار به مربیگری و سرپرستی آقای خسرو دلیر، سرمربی تیم ملی کوراش، عازم این مسابقات شدند.

وی از آقایان الیاس علی‌اکبری در وزن 81 کیلوگرم، محمد ملک محمدی در وزن 90 و جعفر پهلوانی در وزن مثبت 90 کیلوگرم به‌عنوان اعضای تیم کشور که عازم این رقابت‌ها شدند، نام برد که آقای علی‌اکبری از کوراشکاران خراسان شمالی و عضو تیم ملی است.

خسرویار در تشریح نتایج حاصل‌شده گفت: الیاس علی‌اکبری کوراشکار وزن 81 کیلوگرم از خراسان شمالی حریفان خود را طی پنج مسابقه بااقتدار پشت سر گذاشت و نشان طلا را برای کشور و استان به ارمغان آورد.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی ادامه داد: علی‌اکبری در مسابقه اول حریفی از فرانسه را از پیش رو برداشت و در رقابت دوم بر کوراشکاری از چین تایپه پیروز شد و سپس در مبارزه سوم کره و بعدازآن کوراشکار تاجیکستانی را مغلوب کرد و در یک مبارزه دیدنی در فینال با حریف قدر ازبک روبرو شد و او را نیز از پیش رو برداشت و طلایی شد و بااقتدار بر سکوی اول این رقابت‌ها ایستاد.

خسرویار در خصوص عملکرد دیگر اعضای تیم ایران تصریح کرد: جعفر پهلوانی در وزن مثبت 90 در فینال با قبول شکست از حریف ازبک به مدال نقره بسنده کرد و به‌این‌ترتیب از سه نفر اعزامی به این رقابت‌ها، تیم ایران با یک طلا و یک نقره به کار خود پایان داد.

وی همچنین بیان کرد: این اعزام در راستای برنامه آماده‌سازی برای حضور پرقدرت دربازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی بوده که این بازی‌ها در مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی در خصوص ملاک انتخاب کوراشکارن برای اعزام به این مسابقات گفت: کوراشکاران طلایی در مسابقات آسیایی هندوستان که در 3 فروردین 97 برگزار شد، عازم این رقابت‌ها می‌شوند که همین سه نفر نام‌برده در فوق هستند.

خسرویار مرحله ششم اردوی آمادگی تیم ملی کوراش برای حضور دربازی‌های آسیایی جاکارتا را 8 اردیبهشت در استان البرز عنوان کرد.

لازم به ذکر است الیاس علی‌اکبری پیش‌ازاین نیز در مسابقات آسیایی هندوستان در 3 فروردین بااقتدار صاحب گردن‌آویز طلا شد و با طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان، این دومین مدال خوش‌رنگی است که در سال جدید از میادین بین‌المللی برای استان به ارمغان می‌آورد.

گفتنی است کوروش خسرو یار رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی و داور سه ستاره کوراش، برای قضاوت و داوری به این مسابقات دعوت و همراه تیم اعزام شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار