وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی در سفر به بجنورد ضمن تأکید بر افزایش سهم این استان از تسهیلات طرح های اشتغالزای دولت، از حل مشکلات اجرایی طرح توسعه پتروشیمی خبر داد و گفت: این استان با گفت و گو و مدارا می تواند به کانون توسعه تبدیل شود.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 18 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، علی ربیعی در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال این استان که صبح جمعه برگزار شد، ابتدا تحلیلی از شرایط جاری کشور و خروج آمریکا از برجام ارائه کرد.
این عضو هیئت دولت با بیان این که با هوشمندی رهبری و دولت، طرح رئیس جمهوری آمریکا برای اجماع سازی علیه کشورمان به شکست انجامید، تصریح کرد: اکنون آن ها به دنبال شکنندگی و کاهش تاب آوری اجتماعی در ایران هستند؛ بنابراین نظام اداری باید در جبهه جدید دفاع از کشور پیشگام باشد. وی ازجمله، به نقش مهم وزارتخانه متبوع خود و نیز وزارتخانه هایی که بیشتر با وضعیت معیشت مردم مرتبط هستند، اشاره کرد و افزود: نهادهای اجتماعی و سازمان های اداری باید با برنامه ریزی، عقلانیت و سختکوشی، برای بهبود بیشتر زندگی مردم و عبور از این مرحله تلاش کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در وزارتخانه امسال را سال موفقیت های کوچک نامگذاری کرده ایم یعنی ضمن این که باید برای کسب موفقیت های بزرگ تلاش و همت کنیم، اما گشودن گره های کوچک از زندگی مردم و جامعه هم باید مورد توجه قرار گیرد.
ربیعی لزوم برنامه ریزی برای کاهش و حذف فقر و نابرابری را گوشزد کرد و گفت: قبل از سال 93 حدود 7 سال رکود در کشور داشتیم که طبیعتا آثار و پیامدهای آن بعد از چند سال در حوزه اقتصادی دیده می شود. وی ادامه داد: اگرچه به حل مشکلات طرح های بزرگ صنعتی باید توجه کنیم، اما حل مشکل بیکاری با توسعه مشاغل ارزان قیمت و کوچک، توسعه خدمات گردشگری و حوزه فناوری اطلاعات محقق می شود.
ربیعی تصریح کرد: هدف دولت از ارائه طرح های اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستاییان و عشایر صرفا توزیع پول و پرداخت وام نیست بنابراین باید از ریخت و پاش منابع جلوگیری کرد و زنجیره تولید تا بازار برای این دسته مشاغل ایجاد شود.
وی با بیان این که سهم خراسان شمالی از منابع تسهیلاتی ارزان و یارانه دار، اعم از طرح اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستاییان و عشایر، افزایش می یابد، تأکید کرد: صنایع بزرگ مثل پتروشیمی یک نماد است و باید بدانیم که مشکل بیکاری در استان با مشاغل کوچک و ارزان قیمت برطرف می شود. وی تصریح کرد: اگرچه صنایع و سرمایه گذاری های بزرگ باید باشد، اما برای ایجاد رونق به شکل گیری جنبش اجتماعی معیشتی نیاز داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای توسعه پتروشیمی مقرر شد شرکت جدیدی با محوریت شستا تشکیل شود و در یک برنامه زمان بندی شده، با تأمین سرمایه موردنیاز از طریق سهام داران کنونی یا تأمین صددردصد منابع از طریق شستا، کارها شتاب بگیرد؛ ضمن این که موافقت وزیر نفت برای تأمین خوراک گاز این واحد را دریافت کردم و مقدمات کار فراهم شده است.
ربیعی با بیان این که خراسان شمالی با گفت و گو و مدارا می تواند به کانون توسعه تبدیل شود، از نمایندگان مجلس خواست در کنار استاندار باشند تا متقاضیان سرمایه گذاری هم صدای یکدست و حمایت گرانه از این استان بشنوند. وی افزود: نمایندگان مجلس توسعه استان را اصل بدانند و برای جذب سرمایه ها و کارآفرینان به این استان نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
وی برای پیگیری مشکلات مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین از طریق رایزنی با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نفت هم قول مساعد داد و موافقت خود را با ایجاد مجتمع دامپروری 5 هزار رأسی شستا در خراسان شمالی، هم چنین توسعه خدمات درمانی و درمانگاه تأمین اجتماعی، مراکز توانبخشی و اورژانس اجتماعی و افزایش سهمیه بیمه قالیبافان استان اعلام کرد.
ربیعی از رایزنی با شرکت هواپیمایی آسمان برای بازگشت پروازهای این شرکت در مسیر تهران، بجنورد به روال سابق آن خبر داد و گفت: هر یک از معاونان این وزارتخانه متولی پیگیری مباحث اقتصادی یکی از شهرستان های خراسان شمالی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار