مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: سیل هفته گذشته حدود 15 میلیارد ریال به تاسیسات آب روستاهای این استان 863 هزار نفری خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۶۰۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 19 May 2018

حمید روشن روان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این خسارت ها از 45 روستای پنج شهرستان استان شامل بجنورد، اسفراین، شیروان، راز و جرگلان و مانه و سملقان گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل به 882 متر خط انتقال و 420 متر شبکه توزیع آب در 9 روستای شهرستان بجنورد خسارت وارد کرد که ارزش ریالی مجموع خسارت ها در این شهرستان 983.5 میلیون ریال برآورد شده است.
روشن روان افزود: خسارت های وارد شده به 2هزار متر خط انتقال در 10 روستای شهرستان اسفراین نیز چهار میلیارد ریال گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه جاری شدن سیل همچنین به تاسیسات آب 16 روستای شهرستان راز و جرگلان خسارت وارد کرده است گفت: سه هزار و 320 متر خط انتقال در این حادثه دچار حادثه شد که در مجموع میزان خسارت ها پنج میلیارد و 530 میلیون ریال به ثبت رسیده است.
روشن روان اظهار کرد: سیل به 2 هزار و 150 متر خط انتقال در 10 روستای شیروان خسارت زد که ارزش این خسارت ها چهار میلیارد و 230 میلیون ریال برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: خسارت وارد شده به تاسیسات آب چهار روستای شهرستان مانه و سملقان نیز 200 میلیون ریال به ثبت رسیده است.
براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب اکنون مشکل قطعی آب در روستاهای خسارت دیده از سیلاب هفته گذشته برطرف شده و اهالی از آب سالم بهره مند هستند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری در شمال شرق کشور قراردارد که حدود 48 درصد آن در روستاها ساکن هستند و معیشت آنها از کشاورزی و دامپروری است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی حدود 116 هزار مشترک دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار