ريیس بهزیستی میبد:
ريیس بهزیستی میبد با بيان اين كه بیش از یک سوم جمعیت اين شهرستان نیازمند مناسب‌سازی شهری هستند، گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده تاكنون 60 درصد ادارات و بانک‌ها مناسب‌سازی شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 14 July 2018

«سید محسن فلاح» در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بهزیستی، کمک به محرومیت‌زدایی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از اهم اهداف سازمان بهزيستي است.

وی مهمترین رکن اجتماعی هر جامعه را خانواده برشمرد و افزود:خانواده به عنوان مهمترین رکن اجتماعی هر جامعه جایگاه ویژه و خاصي دارد به طوري كه بنيان خانواده نقشي موثر در ايجاد جامعه‌اي سالم و هدفمند دارد.

فلاح در اين باره به آسيب اجتماعي طلاق در جامعه اشاره و بیان كرد: طلاق نه تنها خود يك آسيب اجتماعي به شمار مي‌آيد بلكه عامل بسياري از آسیب‌های اجتماعی نيز در جامعه است كه مي‌تواند طیف وسیعی از جامعه را درگير خود سازد.

وي ادامه داد: به همين دليل نيز بهزيستي در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها با ارائه آموزش‌هاي پيش از ازدواج سعي در پیشگیری از بروز اين آسب و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از ان در جامعه دارد.

ريیس بهزیستی ميبد در اين باره از عدم شناخت کافی طرفين ازدواج از یکدیگر، بي‌اطلاعي از معیارهای لازم برای تشکیل یک زندگی سالم و تصمیمات عجولانه و احساسي در زندگی و تشكيل آن را از عوامل زمینه‌ساز طلاق در جامعه ذكر كرد.

وی از خانواده‌ها خواست تا دراین خصوص وسواس بیشتری خرج دهند و جوانان خود را پيش از ازدواج در کلاس‌های دانشنامه ازدواج مشاركت دهند.

فلاح پیشگیری از معلوليت‌ها را از ديگر اولویت‌هاي بهزیستی خواند و در اين مورد خاطرنشان كرد: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان اولین مرکز ژنتیک جنوب شرق کشور که به لحاظ برخورداري از تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و پیشرفته و ارائه خدمات با تعرفه‌های دولتی از ویژگی‌های منحصر به فردي برخوردار است، در همين راستا ايجاد شده است.

وي از ارائه خدمات به تمام خانواده‌ها به ويژه زوج‌هاي در معرض خطر تولد فرزندان معلول و نيز خانواده‌های دو معلولیتی در اين مركز براي مشاوره و اقدامات پيشگيرانه خبر داد.

رييس بهزيستي ميبد در ادامه مناسب‌سازی معابر برای معلولان، سالمندان،جانبازان و کودکان را از دیگر برنامه‌های بهزیستی نام برد و گفت: بیش از یک سوم جمعیت شهرستان میبد نیازمند مناسب‌سازی شهری هستند که با پیگیری‌های بعمل آمده تاكنون 60 درصد ادارات و بانک‌ها مناسب‌سازی شده‌اند.

وي در اين مورد اضافه كرد: البته در رابطه با مناسب‌سازي فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و پیاده‌روها اقدامات چشمگیری در ميبد صورت نگرفته و متاسفانه مغازه‌دارها در خیابان های اصلی شهر با ایجاد سد معبر و چیدن اجناس مغازه خود در پياده‌رو، افراد خاص را در تردد دچار مشكل مي‌كنند.

وي ادامه مي‌دهد: از طرفي اختلاف سطح پیاده‌روها و عدم وجود پیاده‌رو در بعضی مکان‌ها، مشکلات دیگری است که این قشرآسیب پذیر از جامعه با آن درگیر هستند.

ريیس اداره بهزیستی ميبد، مشارکت‌های مردمی را راهگشای حل بسیاری از مشکلات این اداره خواند و اظهار كرد: جذب مشارکت‌های مردمی در تمام زمینه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به این نهاد باشد و مي‌تواند بهزيستي را به اهداف خود برساند.

فلاح با بیان این که شعار امسال بهزيستي «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» است، گفت: با توجه به نامگذاري 21 تا 29 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی در نظر داريم در اين هفته ويژه‌برنامه‌های نظير نواختن زنگ هفته بهزیستی در مهدهاي کودک، دیدار با امام جمعه و فرماندار، افتتاح مرکز مشاوره گلشن راز، آغاز اجرای طرح تحقیقاتی پیشگیری از معلولیت‌ها در خانواده‌های دو معلولی، افتتاح ساختمان جدید موسسه آستان امید، افتتاح ساختمان جدید مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی‌ ذهنی زیر 15سال سارینا، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلولان و سالمندان، برگزاری مشاوره گروهی اورژانس اجتماعی، بازدید از طرح‌های اشتغال موفق، برگزاری مسابقات ورزشی و اردویی کارکنان و بازدید از منزل توانخواهان و مددجویان را برگزار كند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار