جلسه توجیهی و آموزشی «خدمت ارائه شکوائیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی»، با حضور دادستان ها، مسؤولین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارشناسان مربوطه اعم از پلیس پیشگیری از وقوع جرم و فاوا و نیز رؤسای کلانتری های مرکز استان، در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 28 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان خراسان شمالی، عدالت الکترونیکی را یک نوع تفکر،گرایش و تعهد به ایجاد شبکه و ارتقاء و دسترسی بهنگام به منابع جهت ارائه خدمات قضایی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توصیف و در تبیین حوزه های راهبردی طرح عدالت الکترونیک تصریح کرد: طبعاً این حوزه ها، کلیدی و محوری هستند که موجب می شوند قوه قضائیه با توسعه کاربردهای واحدهای فناوری اطلاعات، شرایط لازم را برای حضور در دنیای شبکه و بکارگیری قابلیت های آن کسب نماید و خدمات قضایی را به صورت الکترونیک به مردم ارائه کند.
گریوانی، کاهش مراجعه حضوری به دستگاه قضایی، تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی، صرفه جویی در زمان، شفاف سازی فرایند رسیدگی ها و در نهایت جلب رضایتمندی مُراجعین و افزایش مشارکت مردم در عرصه خدمات و توسعه عدالت را از جمله اهداف اجرای پروژه خدمات رسانی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بر شمرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه صرفه جویی در نیروی انسانی یکی از دستاوردهای مهم خدمات الکترونیک قضایی محسوب می گردد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه عدالت الکترونیک از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، طبق آمار اخذ شده توسط یکی از استانهای کشور، تعداد 2090 نفر از پرسنل شاغل، آزادسازی و در بخش های دیگر قوه قضائیه که با کمبود نیروی انسانی مواجه بودند به کار گرفته شده اند.
این مقام قضایی با تشریح جایگاه و مبانی قانونی و بستر تولید خدمات الکترونیک قضایی، به تبصره 2 ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری اشاره و تصریح کرد: برای ایجاد ساختار مناسب جهت استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ضرورت دارد پیش نیازهای اجتماعی لازم برای این امر و اجرای این شیوه نوین در نظام دادرسی، مهیا و فراهم گردد.
سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان با تأکید بر ضرورت دقت و مراقبت در بررسی مفاد و نوع شکوائیه های مطروحه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و نیز تبیین اهمیت کار و مسؤولیت مهم کارشناس حقوقی شاغل در این دفاتر از حیث ارزیابی، کنترل و نظارت بر فرایند طرح شکایت، ضمن تشریح شیوه نامه اجرایی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نکات و بایسته های لازم را در این خصوص مطرح و حسب مورد به سؤالات و ابهامات مطروحه پاسخ داد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار