معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 68 درصد گوشت مرغ این استان در شیروان تولید می شود که با توجه به ظرفیت های موجود باید برای افزایش هر چه بیشتر تولید، برنامه ریزی شود.
کد خبر: ۶۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 29 October 2018

علی مبارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شیروان با 44 واحد مرغداری فعال و 2 واحد غیرفعال رتبه نخست تولید گوشت مرغ استان را داراست که از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار می باشد.
وی با بیان اینکه گوشت مرغ این شهرستان به استان های دیگر هم صادر می شود گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، 3 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است.
مبارکی با اشاره به اینکه در نهاده های طیور وابسته به واردات هستیم افزود: 80 درصد نهاده ها وارد استان می شود که صنعت طیور وابسته به خارج است و این خود نقطه ضعفی است که به خاطر کمبود یا نبود نهاده هایی که از بنادر حمل نمی شود دچار اشکال شده است.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سالهای گذشته، این استان در زیرساخت ها سرمایه گذاری انجام نشده است گفت: اخیرا مجوز مرغ مادر برای شیروان و فاروج اخذ شد و کارخانه خوراک دام و آبزیان در حال احداث است.
مبارکی افزود: خراسان شمالی جزو 10 استان کشور که مرغ اجداد صادر می شود و از لحاظ سن، وزن، کشتار مرغ و غیره جزو رتبه های یک تا پنج کشوری هستیم که باید بتوانیم محصولات صادرات گرا تولید کنیم.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که قطب مهم دامپروری و کشاورزی استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار