سرپرست گروه باستان شناسی آلمانی در منطقه ریوی گفت: بر اساس توافقات انجام گرفته، بنیاد علمی و پژوهشی آلمان (DFG) به مدت 6 سال از کاوش ها و مطالعات باستان شناسی در این منطقه حمایت مالی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۷۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 04 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، دکتر یودیت تومالسکی با اشاره به ظرفیت های علمی همکاری ایران و آلمان اظهار کرد: بنیاد علمی DFG آلمان نیز نسبت به حمایت از کاوش ها و مطالعات در منطقه باستانی ریوی تمایل خوبی نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه کاوش در منطقه باستانی ریوی به عنوان پروژه مشترک با همکاری آلمان، انجام می شود، افزود: این منطقه زیستگاهی بزرگ مربوط به دوره آهن است و بقایایی از دوره ساسانیان و هخامنشیان نیز یافت شده است که این دست نمونه ها را تنها در پاسارگاد و تخت جمشید داریم و از این جهت ریوی برای باستان شناسی ایران بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در کاوش های باستان شناسی این منطقه، مرحله به مرحله پیش می رویم، عنوان کرد: فصل ششم کاوش به پایان رسیده است و بسیار امیدوار هستیم به آینده ریوی به جهت ویژگی های منحصر به فردی که دارد چرا که این کشفیات برای اولین بار در شمال شرق ایران به وقوع پیوسته است و تا کنون هیچ اثری از دوره هخامنشی در شمال شرق ایران کشف نشده بود.

گفتنی است؛ پژوهش های باستان شناسی محوطه تاریخی ریوی به صورت مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و موسسه باستان شناسی آلمان آغاز شده و با توجه به اهمیت علمی و گردشگری این اثر تاریخی، این اداره کل با همکاری موسسه باستان شناسی آلمان، برنامه منظمی را با عنوان «پروژه باستان شناسی ریوی» جهت کاوش و پژوهش در این محوطه تاریخی برنامه ریزی کرده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار