مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جزئیات صدور پروانه شکار در استان را اعلام کرد. «مطهری» گفت: صدور پروانه شکار پرندگان خشکی زیست از ابتدای آذر (فردا) در استان آغاز می شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 21 November 2018

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جزئیات صدور پروانه شکار در استان را اعلام کرد. «مطهری» گفت: صدور پروانه شکار پرندگان خشکی زیست از ابتدای آذر (فردا) در استان آغاز می شود. وی افزود: متقاضیان می توانند از ابتدای ماه آینده با مراجعه به پیشخوان ها به منظور دریافت مجوز برای شکار پرندگان گونه های خشکی زیست اقدام کنند. وی با بیان این که مجوزها 2 ماه اعتبار دارد، اظهار کرد: برای هر گونه پرنده (کبک، پیغو و کبوتر) یک مجوز صادر می شود که مبالغ آن ها بنا بر نوع پرنده از 900هزار ریال تا یک میلیون و 200هزار ریال متغیر است. وی گفت: متقاضی در دو روز آخر هر هفته می تواند فقط تعداد محدودی پرنده شکار کند. به گفته وی، در چند سال اخیر پروانه شکار پرندگان آبزی در استان صادر نشده و امسال به علت احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، شکار پرندگان آبزی ممنوع است. وی درباره صدور پروانه شکار چهارپایان گفت: تصمیم گیری برای صدور این پروانه ها منوط به صدور دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست است که هنوز مجوزی صادر نشده است.
وی با بیان این که صدور مجوز برای شکار چهارپایان به خاطر اتمام زمان جفت گیری در ماه های بهمن و اسفند اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: متقاضیان دارای مجوز پروانه شکار با همکاری محیط بانان بنا بر تشخیص دقیق گونه چهارپایان که از نظر سن بالای 7 سال و جثه بزرگی داشته باشند و همچنین جنسیت آن ها نر باشد به شکار اقدام خواهند کرد. وی تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی شکارچی، طبق ضوابط و مقررات صید و شکار با وی برخورد قانونی خواهد شد و به علت خسارات وارد شده به محیط زیست به پرداخت جریمه محکوم می شود. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شکارچی متخلف اگر محیط بان همراه وی در تشخیص مشخصات ذکر شده گونه چهارپایان اشتباه کند و دستور شکار بدهد برابر قانون با وی نیز برخورد خواهد شد. گفتنی است، خراسان شمالی دارای 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور، 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود در کشور، 4 گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود در کشور و 8 گونه ماهی و آبزی از 160 گونه آبزی موجود در کشور است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار