کد خبر: ۷۰۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 26 January 2019
تابناک / مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، با بیان اینکه مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است، گفت: عده‌ای از مسؤولان فکر می‌کنند که آمریکا بسیار قدرتمند است و ایران توان مقابله با آن را ندارد.
 
 
مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در مراسم یادبود شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده در مهدیه این شهرستان، با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای تخریب چهره اسلام در جهان اظهار کرد: استکبار با تشکیل داعش و با استفاده ابزاری از شعار الله‌اکبر و بریدن سر افراد بی‌گناه سعی در بد جلوه دادن اسلام در دنیا دارد.

وی با اشاره به نقش مهم تفکر تکفیری در ایجاد گروه‌هایی نظیر داعش گفت: آمریکا از سال‌ها قبل با جذب کودکان و کار کردن بر روی فکر و مغز آن‌ها تفکر تکفیری را در بین این کودکان جا انداخته و الآن شرایط به‌گونه‌ای شده که یک نیروی تکفیری برای رسیدن به خدا و پیامبر خود را منفجر می‌کند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، با اشاره به اینکه برای مقابله با تفکر تکفیری باید فرهنگ شهدا در جامعه معرفی شود، تصریح کرد: متأسفانه در جامعه نتوانسته‌ایم فرهنگ شهدا را به مردم و جوانان به‌خوبی معرفی کنیم و دشمن هم با استفاده از این ضعف توانسته با تشکیل گروه‌های نظیر داعش بر منطقه تسلطی هرچند کوتاه داشته و جنایات هولناکی را انجام دهد.

پناهیان یکی از دلایل شکست تفکر داعش در منطقه را وجود رزمندگان و‌ مدافعان حرم عنوان کرد و افزود: با تشکیل و حمله داعش به عراق و سوریه، عده‌ای از جوانان غیور این مرزوبوم با بهره‌گیری از فرهنگ شهدا توانستند این تفکر را نابود و از منطقه بیرون کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید از حماسه‌های شهدا به‌خوبی استفاده کند، خاطرنشان کرد: شهدا در دوران‌ دفاع مقدس و مدافعین حرم با حماسه و خون‌ خود، چنان افتخاری برای انقلاب کسب کردند که هیچ کشوری نمی‌تواند به ملت ایران زور بگوید، ولی باید این حماسه برای مردم بازگویی شود.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها،‌با اشاره به اهمیت بالای کار مدافعان حرم تصریح کرد: کسانی که از مدافعان حرم ایراد می‌گیرند که چرا به سوریه و عراق برای جنگ می‌روید، این افراد جواب خود را 20 سال بعد خواهند گرفت و متوجه‌ خواهند شد که مدافعان حرم و شهدا چه‌کار باارزشی انجام داده‌اند.

پناهیان با بیان اینکه شهدا برای ایجاد حماسه در جبهه‌ها از جان‌ خود گذشتند، بیان کرد: مردم ما قدردان خون شهدا بوده و هستند و می‌دانند که آن‌ها با خون‌های خود برای ایجاد رفاه و آرامش در کشور چه حماسه‌هایی را خلق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ماندگاری واقعه عاشورا حماسی بودن آن است، افزود: مردم ما عاشق حماسه هستند و اگر می‌بینید که باگذشت 1400 سال بعد از واقعه عاشورا هنوز هم در ایام محرم عزاداری می‌کنند،‌دلیلش حماسی بودن این واقعه است‌.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تأکید بر اینکه جوانان ما برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند،‌ گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با تشکیل داعش می‌تواند به حرم حضرت زینب (س) حمله و آن‌ را از بین ببرند ولی آن‌ها هنوز نمی‌دانند که شیعیان تا پای جان خود از حرم دفاع کرده و اجازه کوچک‌ترین جسارتی را نمی‌دهند.

پناهیان نقش انگلیس و آمریکا در حمله به عراق و سوریه را مهم دانست و اظهار کرد: استکبار هنوز از دوران دفاع مقدس عبرت نگرفته و به دنبال نابودی مقبره‌های امامان شیعه بوده و نمی‌داند که جوانان این انقلاب از خون خود برای دفاع از این حرم‌ها می‌گذرند ولی متأسفانه هنوز در کشور عده‌ای از کج‌اندیشان، رژیم صهیونیستی را قبول داشته و با آن مذاکره می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار در خاورمیانه به دنبال نابودی اسلام است،‌ خاطرنشان کرد: آمریکا به علت هزینه بالای جنگ، خودش مستقیم وارد جنگ نمی‌شود ولی با کمک مالی به کشورهایی نظیر رژیم آل سعود به کشور یمن حمله می‌کند که حتی با این‌ همه امکانات توان‌ مقابله با این کشور را هم ندارند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، با بیان اینکه مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری عده‌ای از مسؤولان است، تصریح کرد: عده‌ای از مسؤولین فکر می‌کنند که آمریکا بسیار قدرتمند است و ایران توان مقابله با آن را ندارد ولی در واقعیت این‌گونه نبوده و استکبار ضعیف‌تر از آن است که‌ بخواهد چنین مشکلاتی را در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید حامد کوچک‌زاده بیان کرد: این شهید بزرگوار بسیار با اخلاص، خدادوست، اهل نماز و مناجات بوده و در همه عرصه‌ها اول به فقرا نگاه ویژه‌ای می‌کرد.

پناهیان با بیان اینکه شهدا باعث بالندگی این کشور شده اند، افزود: شهدا با خون‌های پاک خود به همه نشان دادند که برای رسیدن به هدف، آدم باید حتی از جان خود هم بگذرد ولی عده‌ای در این کشور متأسفانه هنوز فرهنگ شهید را در جامعه درک نکرده‌اند و تا زمانی که این مهم‌ انجام نشود جامعه رو به‌ پیشرفت نخواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار