سمینار تازه های آسم روز پنج شنبه برای نخستین بار در بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ 04 May 2019

سمینار تازه های آسم روز پنج شنبه برای نخستین بار در بجنورد برگزار شد. استاد آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این سمینار گفت: برگزاری سمینار تازه های آسم در بجنورد، بیانگر ظرفیت علمی بالا در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است. دکتر «رضا فرید حسینی» اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 حدود 50 درصد مردم دنیا به آلرژی مبتلا می شوند.وی با بیان این که در محیط زیست انواع آلاینده ها وجود دارد، تصریح کرد: احتمال زیادی وجود دارد که افرادی که به طور ژنتیکی مستعد بیماری آسم هستند، با قرار گرفتن در این محیط ها به آسم مبتلا شوند.وی افزایش سن نخستین بارداری مادر را در شیوع آلرژی اثرگذار دانست و استعمال دخانیات، کاهش فعالیت های بدنی و افزایش استرس های محیطی و شغلی را از دیگر عوامل شیوع آلرژی ذکر کرد.
دبیر علمی سمینار ملی تازه‌های آسم هم با بیان این که آسم یک بیماری عفونی نیست بلکه بیماری التهابی است، افزود: استفاده از آنتی بیوتیک جایگاه علمی در درمان بیماری آسم ندارد و اشتباه است.
دکتر «احمد وثوقی مطلق» بیان کرد: آسم در دنیا در حال گسترش است و باید برای پیشگیری، شناسایی زودهنگام و درمان این بیماری اقدام شود.عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: استرس و افسردگی مادران در دوران بارداری به ویژه در سه ماه سوم از دلایل ابتلای فرزند به آسم شناخته شده است.دکتر «مافی نژاد» افزود: فرزندان مادرانی که آسم دارند بیشتر از فرزندانی که پدران شان مبتلا به این بیماری هستند، مستعد ابتلا به آسم هستند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار