پای وزیر هم به پلمپ ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کشیده شد
جواد آرین‌منش اظهار کرد: آیا منطقی نرم‌تر از گذاشتن دیوار بتنی جلوی ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد که دیار فرهیختگان محسوب می‌شود وجود ندارد؟ آیا شهرداری زبانی مناسب‌تر برای برخورد با اهالی فرهنگ و هنر نیافته است؟
کد خبر: ۷۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 19 August 2015
ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دیروز بابت بدهی توسط شهرداری مشهد  پلمپ شد و فک پلمپ آن پس از پادرمیانی استاندار و فرماندار و معاون وزیر ارشاد و تعدادی دیگر از چهره های شاخص درنهایت با حجت الاسلام پژمانفر محقق شد آن هم به صورتی مقطعی و چند روزه تا تکلیف بودجه کسر شده از شهرداری بابت کتابخانه های عمومی مشخص شود.
یک مقام مسئول با بیان این مطلب به خبرنگار تابناک رضوی اظهار کرد: در نهایت قرار است تا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع در مشهد مورد طرح و بررسی قرار گیرد که بنای کار بر تعامل داشتن است و امیدواریم به تدبیر چرا که چنین برخوردهایی به نفع هیچکس نیست.

مظلومیت فرهنگ حاصل تحمیل شهردار غیر بومی

اما در این زمینه جواد آرین منش نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: پلمب اداره کل ارشاد خراسان رضوی نماد مظلومیت فرهنگ و هنر و حاصل تحمیل شهردار غیر بومی و حرکتی از نوع جاهلیت مدرن است.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: ساختمان اداره کل ارشاد خراسان رضوی حدود ۵۰ سال قدمت دارد و اولین ساختمانی است که رادیو مشهد کار خودش را در آن ساختمان شروع کرد، یعنی نیم قرن این ساختمان سابقه اداری دارد که در قبل از انقلاب رادیو مشهد آنجا مستقر شد و بعد از آن اداره کل فرهنگ و هنر خراسان در آنجا کار می کرد و بعد از انقلاب نیز از این ساختمان به عنوان مکان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی استفاده شده است و هرگز مسکونی نبوده که در آن تغعیر کاربری رخ داده باشد.

نائب رییس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ستاد فرماندهی، هماهنگی و سیاست گزاری فرهنگ و هنر استان می باشد و مکانی است که مجوز تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری مانند نشر، مطبوعات، فعالیت های سینمایی و … از آنجا صادر می شود و پلمب آن به هیچ وجه منطقی نیست.

وی خاطر نشان کرد: عدم آگاهی شهردار از پیشینه فرهنگی طولانی این ساختمان و مسکونی تلقی کردن آن به علت غیربومی بودن شهردار است که هنوز زمان می برد که یک شهردار غیربومی تاریخ و هویت مشهد را بشناسد.

آرین منش ضمن بیان اینکه اداره کل ارشاد خراسان رضوی خانه اهالی فرهنگ و هنر استان و نقطه امید مروجان این عرصه است، بیان کرد: پلمب کردن این ساختمان یک توهین بزرگ به اهالی فرهنگ و هنر این استان بود.

مدیرکل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر به فرض صحت، اداره کل ارشاد عوارض و بدهی خود را پرداخت نکرده باشد، آیا منطقی نرم‌تر از گذاشتن دیوار بتنی جلوی ساختمان در شهر مقدس مشهد که دیار فرهیختگان محسوب می شود وجود ندارد؟ آیا شهرداری زبانی مناسب تر برای برخورد با اهالی فرهنگ و هنر نیافته است؟

9791_635594643091675283_s

آرین منش ضمن بیان اینکه گفته می شود احتمالا این اقدام شهرداری مشهد در پاسخ به برداشت ۱۸ میلیارد تومان توسط نهادکتابخانه ها از حساب شهرداری بوده است، اظهار داشت: در مجلس هشتم تصویب کردیم که شهرداری باید نیم در صد از درآمدهای خودش ر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در اختیار کتابخانه ها بگذارد اما به دلیل اینکه معمولا شهرداری ها این مبلغ را پرداخت نمی کنند دولت تصویب کرده که با هماهنگی وزارت کشور این مبلغ از حساب شهرداری ها کسر شود.

وی اظهار داشت: شهرداری مشهد نیم درصد قانونی را پرداخت نکرده که خود یک تخلف محسوب می شود و ناگزیر وزارت کشور مبلغ را از اعتبارات شهرداری کم کرده است، لذا اگر این اقدام شهرداری در واکنش به این اقدام بوده است باید بپرسیم که آیا پاسخ دادن یک تخلف با تخلف دیگر کار صحیحی است؟

آرین منش ضمن بیان اینکه شاید هم پلمب اداره کل ارشاد شائبه های سیاسی داشته باشد، افزود: جای تعجب است، چگونه اعضای شورای شهر مشهد، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین از این حادثه شرمگین نشده اند و تاکنون سکوت کرده اند!

وی در پایان گفتگو به مشهد تریبون، خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد بابت این بی احترامی باید از اهالی فرهنگ و هنر و مردم عذرخواهی کند که چنین حرکت زشتی را در مواجه با آنان انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
آخ آخ آخ...

با تو دوتا شاید که هیچ سند و مدرکی نداشت تهش چطور دستور به عذرخواهی شهردار دادید؟؟؟؟؟

دیوار بتنی کار اشتباهی ست اما چرا با اهالی فرهنگ؟
تا خودمان بد رفتار نکنیم با ما بدرفتار نمیکنند !!
شیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
با سلام.
آیا از مجموعه دست اندرکاران سایت یا خوانندگاه عزیز کسی میدونه که از نظر قانونی ،شهرداری ها در چه زمان میتوانند ورودی اماکن را با دیوارهای بتونی مسدود کنن؟
آیا میتوانند محل صنفی را که درخواست پروانه نموده و متعاقباً سازمان ذیربط استعلام طرح تفصیلی را از شهرداری مربوطه به عمل آورده و مراحل صدور پروانه در جریان است ، با دیوار بتونی بدلیل نداشتن پروانه کسب مسدود نمایند؟!
چون صدور پروانه حدود سه چهار ماه طول میکشه!!
با سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار