نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیازمند کار جهادی است، گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا همه اقشار و مردم را تحت تأثیر قرار داده، اگر فعالیت جهادی نکنیم کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۹۷۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 05 July 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در دیدار مسئولان معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در نظام اسلامی، اظهار کرد: دین ما فرهنگی است و پیامبر (ص) نیز در همان گام‌های نخست با عقاید، اخلاق، فرهنگ فاسد و رفتارهای ناشایست رایج در عربستان جاهلی مبارزه کرد تا بتواند آیین پاک و منزه اسلام را در جامعه نهادینه کند.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) خود چهره‌ای فرهنگی بود و کار و مدیریت او نیز مبتنی بر فرهنگ بود، افزود: حضرت محمد(ص) با اخلاق و فرهنگ مردم را جذب دین اسلام می‌کرد و مدیریت جامعه اسلامی نوپای آن زمان نیز به همین طریق بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما هم به همین صورت به پیروزی رسید زیرا نشأت‌گرفته از دین مبین اسلام بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نه جبهه و گروه خاص سیاسی داشت و نه به کشورها و قدرت‌های دیگر تکیه کرده بود؛ بلکه طلبه‌ای بود که کار انقلاب را با توکل به خداوند و از حوزه و درس فقه و اصول و منبر و مسجد و حسینیه شروع کرد و از آنجا که این مباحث با فطرت مردم عجین بود قریب به اتفاق آن‌ها با امام همراه شده و انقلاب به پیروزی رسید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام نیز با همین فرهنگ ناب اسلامی مردم را به ماندن در صحنه دعوت و جنگ را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر غیر از این بود مردم این‌گونه به عرصه دفاع از انقلاب و نظام نمی‌آمدند، ادامه داد: بحث‌های تربیتی و دینی و اعتقادی بود که سبب شد همه با عشق به میدان نبرد با دشمن بیایند نه اینکه صرفاً نیروهای ارتشی و نظامی به‌صورت تکلیفی به عرصه جنگ وارد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با بیان اینکه امروز آموزش‌وپرورش باید در راستای تقویت و تعمیق این فرهنگ حرکت کند، افزود: اگرچه در حدود یک سال و نیم اخیر شیوع ویروس کرونا فعالیت آموزش‌وپرورش را سخت‌تر و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است؛ اما باید مباحث تربیتی را در همین شرایط نیز زنده نگاه داشت و با استفاده از روش‌های جایگزین، مانع از تعطیلی موضوعات فرهنگی و تربیتی مرتبط با دانش آموزان شد.

وی اضافه کرد: در این راستا انتظار می‌رود حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش دست‌به‌دست هم داده، از انرژی و توان یکدیگر بهره بگیرند و به‌ویژه در مسائل فرهنگی و پرورشی هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین با بیان اینکه رفع کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و تربیتی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیازمند کار جهادی است، گفت: در این راستا تکلیف مدارانه کار نکنیم؛ بلکه با عشق به عرصه ورود کرده و فراتر از تکلیف سازمانی کار کنیم؛ زیرا در شرایطی که شیوع ویروس کرونا همه اقشار و مردم را تحت تأثیر قرار داده، اگر فعالیت جهادی نکنیم کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار