ادامه این وضع می تواند سلامت بیشتر آنان را به خطر اندازد ،به جای اینکه مرتب از آنها بخواهید پروتکل ها را رعایت کنند ،مرد مردانه از غرور کاذبتان پیاده شوید ،به جای الگو شدن با سخت واکسنهای متعدد ،راهی برای واکسیناسیون عمومی بیابید ،آنان را از خطر برهانید که اینگونه الگو شدن جذاب تر است !
کد خبر: ۹۷۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 11 July 2021

تابناک ایلام علی اصغراسدی::اختاپوس کرونا در سایه عادی انگاری ها والبته خسته شدن وبه ستوه آمدن مردم از تک بُعدی شدن راهکارها برای رهایی از شر این ویروس مخرب ،همچنان موج آفرینی می کند . سایه شومش را بر تمامی ساحتهای زندگی ما ایرانی ها گسترانیده است . هربار با موجی و تابعیتی جدید می آید ،کولاک می کند ،می میراند و می رود ،تا موج بعد!

تنها راهکار مسئولین کشور هم شده است ،انداختن توپ به زمین مردمی که بخاطر اقدامات دستوری دولتی ها هم زندگی و کسب وکارشان را از دست داده اند وهم به رغم تمامی سخت گیری ها، همچنان درمقابل موج های سهمگین وکشنده این ویروس مخرب شکننده وبی دفاع مانده اند.

مردمی که باید طبق قانون سلامتشان را در مقابل این ویروس مهاجم یا هر تهدید کننده سلامت دیگری از سوی مسئولینشان تضمین شده بخواهند ،اما افسوس که مسئولین واکسینه شده اشان در توهم برتری جویی ها و تبدیل شدن به الگوهای جهانی ،نه تنها سلامت مردمانشان را به سخره گرفته اند ،بلکه عزت و کرامتشان را هم لگد کوب کرده اند .

در حالیکه در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان که حالا حالاها ما به گرد پایشان هم نمی رسیم ،تنها برروی تولید یک واکسن مطالعه کرده ،با تحقیقات علمی فارغ از سیاست زدگی ها به مرحله تولید رسیده ،تولید انبوه کرده وبا همان یک واکسن تولیدی هم مردمان خود را واکسینه کرده وهم اینکه به داد بخش قابل توجهی از ساکنین کره زمین رسیده اند ،اما ما همچنان واکسن های نوع یک و دو و..تا شش را تولید کرده ودر سایه پروپاگاندای رسانه ها و شبکه مجازی مشغول نمایش الگو شدن خود به جهانیان هستیم ،اما دریغ از واکسینه شدن مردمانمان!

با لجاجت وسرکشی راه  ورود واکسنهای تولیدی دیگر کشورها را به روی خود بسته ایم ،تولید خودمان هم در سطح همان شعار برای الگو شدن باقی مانده است !آنوقت صرفا وصرفا از مردم می خواهیم برای حفظ وسلامت خود در خانه بمانند ،دست ندهند وپروتکل ها را رعایت کنند !

آخر تا کی باید از مردم خواست تا خود را درخانه هایشان حبس کنند ؟! تاکی باید از آنها بخواهیم دست از کسب وکارشان بکشند ؟! آنهم با این وضعیت اقتصادی قاراشمیشی که خود برای آنها ساخته اید ،اقتصاد متورمی که در حالت عادیش هم داد مردم  بینوا را در آورده و آنان را در زمره بدبخت ترین آدمهای روی کره زمین قرار داده است!

کمی به اطرافتان بنگرید ،به همان کشورهایی که خود در  صدا وسیمای میلی اتان از آنان کشورهای شکست خورده ،ناتوان در مقابل کرونا نام می بردید ،همان هایی که کار آنان را تمام شده می دانستید ،ببینید آنها برای مردمانشان چکار کرده اند وشما در کجای این معادله قرار دارید ؟!

واقعا نگاه به شکستن عزت نفس ولگد کوب شدن کرامت ایرانی ها در مرزهای شمالی برای واکسینه شدن آنقدر برایتان لذت بخش است ؟مگر این مردم چه گناهی کرده اند که هم باید سلامتشان را بدهند وهم کرامتشان را در معرض فناشدن قرار دهند ؟!
چرا باید مردمان کشور عزتمند ،قدرتمند و سرشار از منابعی همچون ایران به این درجه از حقارت برسند که برای رسیدن به بدیهی ترین حق خود و  در امان ماندن از یک بیماری ،آویزان کسانی شوند که عمر کشورشان به یک قرن قد نمی دهد ؟! آنها چکار کرده اند و ما چکار کرده ایم ؟!

 مگر غیر از این است مسئولین آنها مثل بچه آدمیزاد دست روی کلاه خود گذاشته وفقط به فکر زندگی بهتر برای شهروندانشان هستند ،نه دنبال الگو شدن به سبک ما هستند و نه دنبال صدور خود به دیگران !دنبال دشمن تراشی نیستند ،به صورت کسی چنگ نمی اندازند ومرگ کسی را هم از خدا نمی خواهند !

تازه آشنایی تعریف می کرد که در همین عراق همسایه که تصور ما از زندگی آنان ،عصر حجریست ،بهداشت ودرمانشان رایگان در خدمت کرامت انسان ها قرار دارد ،می گفت با پاسپورت ایرانی به یکی از مراکز درمانی مراجعه کردم ،نه از صف خبری بود نه از سوال پرسیدن ،نه عکاس وخبرنگار ! تک وتنها بدون دردسر واکسینه شدم وتمام!

آقایان مسئول قدری به خود آیید ! این مردم دشمن شما نیستند ،همان هایی هستند که در زمان انتخابات وراهپیمایی یادتان می آید که هستند ،اما واقعا هستند ودارند در بدترین وجه ممکن به زندگی سخت وطاقت فرسای خود ادامه می دهند و حال جانشان در خطر است !

ادامه این وضع می تواند سلامت بیشتر آنان را به خطر اندازد ،به جای اینکه مرتب از آنها بخواهید پروتکل ها را رعایت کنند ،مرد مردانه از غرور کاذبتان پیاده شوید ،به جای الگو شدن با ساخت واکسنهای متعدد ،راهی برای واکسیناسیون عمومی بیابید ،آنان را از خطر برهانید که اینگونه الگو شدن جذاب تر است !

موج پنجم کرونا هم آمد وشهر به شهر هم به قرمزی گراییده می شود ،دیگر توصیه ای نمانده  که به مردم ارایه دهیم ،اما یک توصیه به شما مسئولین داریم ؛کاری بکنید که این موج آخرین موجی باشد که ایرانی ها به آن درگیر می شوند ! راستی عصردر فراغت از نمایش های بی حاصل ،سری هم به فوتبال یورو هم بزنید ،ببینید که ورزشگاهها کیپ کیپ از آدم است !می دانید چرا ؟! چون عبور کرده اند ؟ می دانید به چه روشی ؟ واکسیناسیون بعنوان تنها راه عبور از این شرایط !!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار