خبر خوب رئیس بنیاد مسکن کشور:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سال ۱۴۱۰ جشن پایان واحدهای مسکونی روستایی را در کشور ایران می گیریم.
کد خبر: ۹۹۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱ 05 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،اکبر نیکزاد، در حاشیه جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی که در شهرستان گرمه و جاجرم برگزار شد، اظهار کرد: افق ۱۰ ساله ای برای ساخت منازل مقاوم روستایی در برابر زمین لرزه ترسیم کرده‌ایم.

وی افزود: با احداث این منازل مسکونی مقاوم، دیگر نگران زمین لرزه های شش و هفت ریشتری نخواهیم بود و مردم نیز آسیب نمی بینند.

وی با اشاره به جلسه استانی بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی، بیان کرد: مشکل مردم زلزله‌زده استان در موضوع نقدینگی و باقی‌مانده مبالغ بلاعوض به آنها بود که رئیس جمهور دستور داد تا باقیمانده مبالغ به ویژه در استان‌های محروم از قبیل خراسان شمالی سریعا  پرداخت شود.

نیکزاد ادامه داد: این مبالغ تا روز شنبه  برای در اختیار مردم قرار گرفتن، آزاد می‌شود تا مردم بتوانند منازل خود را تکمیل کنند.

وی گفت: جلسات دیگری برای تصمیم گیری در خصوص جزئیات کمک های ما برگزار می شود تا مردم بتوانند از آن‌ها بهره مند شوند.

نیکزاد تاکید کرد: تا یک ماه یا ۴۰ روز دیگر نیز مجدداً به خراسان شمالی سفر می‌کنم تا پیگیر اقدامات این استان باشیم.

رئیس ینیاد مسکن انقلاب اسلامی به عملکرداستان در خصوص رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان نیز اشاره کرد و افزود: عملکرد خراسان شمالی در رسیدگی به وضعیت منازل زلزله‌زده بسیار خوب بود و  اتفاقات خاصی در این استان رخ داد که می‌تواند نمونه‌ای برای کشور باشد.

وی اظهار کرد: دستور  استاندار خراسان شمالی به بانک‌های عامل برای استقرار در محل زمین لرزه از اقداماتی بود که تردد مردم به مراکز شهرستان‌ها و مرکز استان را حذف کرد و این موضوع می‌تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

نیکزاد گفت: اما مهمترین قسمت این زحمات این است که پیش از فرا رسیدن فصل سرما تمام این اتفاقات به ثمر برسد و مردم بیش از ۱۴۰ واحد مسکونی تخریب شده در استان سرپناهی در زمستان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار