کشف محموله میلیاردی مکمل‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده صمت چهارمحال و بختیاری از کشف محموله ۲۶۵ میلیارد ریالی مکمل‌های ورزشی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ 17 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایسنا، بیژن بهرامی ۲۷ مردادماه با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رعایت نکردن ضوابط اختصاصی ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک واحد تولیدی مهم‌ترین تخلف کشف شده است.
 
 معاون نظارت و بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده صمت چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس این تبصره قانونی صنعت، معدن و تجارت موظف است، از طریق سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، امکان صدور قبض انبار و حواله انبار را برای کلیه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا فراهم کند، به نحوی که اسناد مزبور متضمن اطلاعاتی از قبیل اطلاعات کمی و کیفی کالا، مالک کالا، محل نگهداری، تحویل دهنده، تحویل گیرنده و تاریخ و زمان صدور سند باشند. 
 
وی تصریح کرد: به موجب این قانون ورود کالا به انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و خروج کالا از آنها بدون قبض انبار و حواله انبار موضوع این ماده، مستوجب محکومیت نگهداری کننده به جریمه نقدی به میزان یکصد میلیون ریال یا معادل یک چهارم ارزش کالای موضوع تخلف، هر کدام که بیشتر باشد، است. 
 
معاون نظارت و بازرسی صمت استان گفت: کلیه نگهداری کنندگان تجاری کالا‌های ضروری که تعیین مصادیق آنها، به تشخیص ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا ستاد تنظیم بازار است و از طریق سامانه مقررات تجاری ابلاغ می‌شود، ملزم به ثبت آنی اطلاعات نگهداری کالا در سامانه مذکور و ارائه و دریافت قبض و حواله موضوع این ماده هستند.
 
بهرامی افزود: در خصوص کالا‌هایی که شناسه کالا در مورد آنها اجرایی شده است، ثبت اطلاعات بر این اساس انجام می‌شود و استنکاف عمدی از ثبت آنی اطلاعات کالا‌های ضروری و ارائه و دریافت قبض و حواله آنها مستوجب ضمانت اجرا‌های مقرر در تبصره (۴) ماده (۱۸) این قانون است. 
 
وی گفت: در این عملیات نظارتی ۳۲ هزار و ۶۲۸ عدد مکمل ورزشی بدون شناسه کشف شده است، در این رابطه متخلف جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار