تلاش نمایندگان برای مصادره ی پروژه های عمرانی

کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روش‌های مختلفی برای تبلیغ و معرفی خود استفاده می‌کنند اما در این میان نمایند گان فعلی از ابزارهای بیشتری برخوردار بوده و سعی دارند که از تمام ظرفیت‌ ها در راستای معرفی خود و همین طور مصادره تلاش ‌های دیگران به نفع خود سود ببرند.
کد خبر: ۱۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰ 28 January 2016
نمایندگان فعلی مجلس با این بهانه که نماینده هستیم به مناطق مختلف حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کرده و هر اقدام مثبتی که در کشور و منطقه رخ می‌دهد را به نام خود ثبت و یا به تعبیری مصادره می‌کنند از این نمط برای خود کلاهی بدوزند.

به گزارش تابناک همدان ؛ این آش آنقدر شور شده که داد استاندار همدان را درآورده و محمد ناصرنیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌ گذاری استان با بیان اینکه انتخابات پش رو مقوله بسیار مهمی است تأکید کرد: فرمانداران اجازه مصادره خدمات دولت را به کاندیداها ندهند.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران مراقب باشند و با حضور در مساجد وظایف و اموری که از سوی دولت انجام شده را بازگو کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه کسی حق ندارد بگوید کارهای عمرانی را من انجام دادهام، خاطرنشان کرد: شاید گمان میکنیم که از روستاییان بیشتر میفهمیم در صورتی که روستاییان به خوبی میدانند این خدمات و کارها توسط نظام انجام شده است.

نیکبخت گفت: به دلیل رقابتهای انتخاباتی لازم نیست فرمانداران و بخشداران نمایندگان فعلی استان را در سرکشی به روستاها و مراسم همراهی کنند.

نمایندگان فعلی استان در مجلس از هر زمان و مکانی برای ابراز وجود استفاده می ‌کنند و نماینده ‌ای که در طی چهار سال گذشته با حوزه انتخابیه خود سرکشی نکرده این روزها بسیار فعال شده و خود را نماینده مردم می ‌خواند و با حضور در مساجد، حسینیه ها، یادواره ها مراسم‌ هات عزادری و... به نتیجه رسیدن هر طرح و پروژه‌ای را حاصل تلاش‌ های خویش قلمداد و به نام خود ثبت و به روستایی دیگر می ‌روند.

این روزها نمایندگان فعلی گروه‌های مختلفی از اطرافیان خود را تشکیل داده و آنها به نمایندگی از جناب نماینده در مجالس مردم بدون دعوت حاضر شده و در مراسم‌های ترحیم با ارائه اطلاعیه ‌ای سعی دارند که نام نماینده را بر سر زبان‌ها بیندازند.

نماینده‌ای دیگر مانند دوره‌ های گذشته در بین روستائیان مواد غذایی پخش می‌کند و با یک کسیه برنج پنج کیلیویی و یا یک حلب روغن می‌خواهد رأی جمع کند.

نمایندگان فعلی استان با آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی که جشن ملی مردم است به مانند چهار سال گذشته در هنگام افتتاح و یا کلنگ زنی طرحی برای بریدن روبان و یا کلنگ زدن بدون اینکه دعوت شده باشند حاضر می‌شوند و با بریدن روبان رسیدن به نتیجه طرح را به نام خود مصادره می‌کنند و گویی دولتمردان و دستگاه‌های مختلف کاری انجام ندادند و این نمایندگان بودند که کارهای عمرانی کردند و اینک آمده ‌اند تا مزد تلاش خود را با بریدن روبان بگیرند.

بریدن روبان طرح عمرانی که یکی از شرکت‌ های خدمات رسان با بودجه ‌های داخلی خود انجام داده برای نماینده‌ ای که از صفر تا 100 آن پروژه بی اطلاع بوده مطمئنا لذت بخش ‌تر از مدیر، پیمانکار و کارگرانی است که ماه‌ ها و حتی سال‌ها برای به نتیجه رسیدن طرح زحمت کشیدند، است.

البته بریدن روبان علاوه بر مصادره طرح‌های عمرانی به نام نماینده مزیت دیگری هم دارد و آن گرفتن عکس یادگاری است که در موقع مناسب نمایندگان آن را در تبلیغات زودهنگام و به موقع خود مانند کارت بازی رو می ‌کنند و از سویی دیگر در اغلب افتتاحیهها و کلنگ زنی‌ها اصحاب رسانه و صدا وسیما حضور دارند که نماینده از فرصت استفاده لازم را کرده و با انجام مصاحبه ‌ای به مقصود خود می ‌رسد.

متاسفانه اطرافیان برخی از نمایندگان فعلی بدون دعوت در مجلسی حاضر شده و با کسب اطلاع از اینکه نهار و یا شام می‌ دهند به دیگر دوستان خود نیز اطلاع داده و به یکباره بیش از 20 نفر به لیست مهامانان فرد میزبان اضافه شده که همگی ناخوانده هستند و این اتفاق در ماه‌های اخیر و خصوصا در محافل تجار و صنعت گران در هتل ‌های همدان به وضوح دیده می‌شود.

همان طور که استاندار به فرمانداران و بخشداران هشدار داد، دولتمردان باید مراقب باشند که نمایندگان فعلی به انحاء مختلف از موقعیت فرماندارا و بخشداران و یا دیگر مدیران در شهرستان‌ ها و بخش‌ها برای نیل به مقاصد خود که فقط تبلیغات زودهنگام است از آنان سوء استفاده نکنند.

فرمانداران و بخشداران مجریان انتخابات هستند و باید فقط معطوف به برگزاری انتخابات شوند و با نمایندگان فعلی در مراسم‌ها و یا سرکشی به روستاها همراه نشوند و از سویی دیگر اگر حواشی هم ایجاد می‌شود به آن اعتنا نکرده و بر کار خود که برگزاری انتخابات است متمرکز شوند.

از سویی دیگر روستائیان و شهروندان استان همدان انسان‌هایی شریف و آگاهی هستند که فریب مصادره به نام طرح‌ها از سوی نمایندگان فعلی را نمی‌خورند و همین طور با یک کیسه برنج و یا حلب روغن به کاندیدایی و حتی نماینده فعلی رأی نمی‌دهند چراکه آنها اصل را بر اخلاق مداری گذاشته ‌اند و نماینده کا‌ای که در دوره نمایندگی خود قانون مداری را نیاموخته چگونه می‌تواند دوباره به او اعتماد کرد و رأی داد؟



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار