گذران زندگی بدون صدا!

حس شنوایی مهمترین حس در وجود آدمی است اما هستند افرادی که بی صدا زندگی می کنند و غمشان را کسی نمی شنود.
کد خبر: ۳۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 17 May 2015

گوشهايش توان شنيدن ندارد اما احساسات ما را درك مي‌كند، خوشحال مي‌شود، ناراحت و عصباني مي‌شود و دوست دارد احساسات خود را با بلندترين صدا بيان كند اما هر بار فرياد او در گلویش شكسته می شود.

به گزارش ایسنا؛ او از دل و جانش فریاد می زند اما دریغ از اینکه صدایی از او بلند شود. چه دردی است نشنیدن و چه درد بدی است فریادی که در گلو شکسته شود.

ما صداها را می شنویم و به راحتی صحبت می کنیم اما اگر جای آنها بودیم می فهمیدیم که چه شکایت هایی در دلشان باقی مانده است.

شنوایی یکی از حواس برتر انسان است؛ محروم بودن از این حس فقط به مفهوم نشنیدن صدا نیست بلکه نتیجه این محرومیت، موجب دست نیافتن به بسیاری از تجربیات مفید و امیدبخش زندگی فردی و اجتماعی می شود تا جایی که ممکن است فرد را از مسیر موفقیت دور کند.

انجام 23 عمل جراحی کاشت حلزون در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از فعال بودن مرکز کاشت حلزون در بیمارستان آموزشی درمانی بعثت همدان خبر داد.

دکتر "سیدحبیب الله موسوی بهار" با اعلام این خبر گفت: این مرکز از یک سال و نیم گذشته فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده و نخستین عمل جراحی در تاریخ 14 اسفند سال 92 انجام شده است.

وی افزود: دو دسته از بیماران به این مرکز مراجعه می کنند که یک گروه همان افرادی هستند که از ابتدا به این مرکز معرفی شده و برای امر درمان و انجام عمل جراحی مراجعه می کنند و دسته دوم شامل افرادی هستند که در سایر نقاط کشور عمل جراحی کاشت حلزون را انجام داده و برای سایر مراحل درمانی به این مرکز مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 23 عمل جراحی کاشت حلزون در این مرکز انجام شده و در حال حاضر 210 نفر پرونده تشکیل داده اند و پرونده آنها توسط متخصصان در دست بررسی است و تا پایان خرداد ماه نیز پنج عمل جراحی کاشت حلزون انجام خواهد شد.

موسوی بهار تصریح کرد: هزینه ای که شهروندان برای انجام کاشت حلزون متقبل می شوند ناچیز بوده به گونه ای که این مرکز هیات امنایی بوده و برای حمایت از افراد ناشنوا راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مرکز کاشت حلزون همدان به صورت هیات امنایی فعالیت می کند و هزینه دستگاه کاشت حلزون برای هر نفر 30 میلیون تومان است در حالیکه خانواده بیماران در این راستا هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

موسوی بهار تصریح کرد: کودکان کاندیدا برای کاشت حلزون به هیات امنا معرفی می شوند و در لیست کاشت حلزون قرار می گیرند و به ترتیب اولویت کاشت حلزون برای آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: افراد متقاضی تحت بررسی متخصصان قرار می گیرند و در صورت نیاز حلزون مورد نیاز گوش فرد بیمار به این مرکز ارسال و در گوش بیمار کار گذاشته می شود.

بهترین کاندیدای کاشت حلزون چه بیمارانی هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه انجام کاشت حلزون شنوایی در کودکان بهتر از بزرگسالان جواب می دهد، گفت: بهترین کاندیدا برای انجام این عمل جراحی ناشنوایان مادرزادی هستند که از بدو تولد ناشنوا بوده اند که این کودکان باید زیر سه سال و حداکثر چهار سال باشند تا جراحی بر روی آنها با موفقیت انجام شود.

موسوی بهار ادامه داد: افرادی که در گذشته شنوایی کامل داشته اند و به دلایل مختلف ناشنوا شده اند بهترین کاندیدا برای انجام این عمل جراحی هستند.

وی یادآور شد: افرادی که تحت جراحی کاشت حلزون قرار می گیرند باید دوره درمان طولانی را طی کنند و آواها و صداهای جدیدی را که می شنوند آموزش بببیند که این مرکز تمامی خدمات آموزش را بر عهده گرفته است و بیماران بعد از عمل جراحی باید در تمامی این دوره ها گام به گام شرکت کنند.

"هلن کلر" یکی از موفق ترین افراد استثنایی در جهان است که با وجود نابینایی و ناشنوایی موفقیت های فراوانی کسب کرده و در اهمیت حس شنوایی می گوید "اگر این فرصت به من داده می‏ شد که یکی از دو حس خود را باز یابم، ترجیح می‏ دادم نابینا بمانم اما بشنوم." پس با این تفسیر هلن کلر می توان دریافت که حس شنوایی مهمترین حس در وجود آدمی است که شاید به آن فکر نکرده باشیم.

همیشه حرف می زنیم و صداها را دریافت می کنیم بی آنکه کمی قدردان این نعمت و سلامتی باشیم، اگر خودمان را جای چنین افرادی برای چند لحظه بگذاریم، آیا می توانیم دوام بیاریم؟ آیا لذت های زندگی به کاممان شیرین است؟


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار