میزبانی همدان جشنواره ملی دوبیتی رضوی

معاون فرهنگی ارشاد استان همدان با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: احادیث رضوی سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، کرامات و فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) و جلوه‌های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و غیره) محورهای این جشنواره در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۴۰۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 17 April 2017
معاون فرهنگی ارشاد استان همدان از میزبانی همدان در برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی خبر داد و گفت: ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.

به گزارش تسنیم؛ مجید فروتن اظهار داشت: چند سال است که استاندار همدان نام‌گذاری را با توجه به شروع سال برای استان همدان در نظر می‌گیرند و امسال نیز همدان سال جدید را به نام شاعر دوبیتی‌ها "باباطاهر" آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه همدان برای چهارمین سال متوالی میزبان جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی است بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره به حمایت و هماهنگی سایر نهادها نیاز داریم که با توجه به تعاملات خوب بین دستگاه‌های مختلف این جشنواره به شایستگی برگزار می‌شود.

فروتن زمان برگزاری جشنواره سراسری رباعی و دوبیتی رضوی را هشتم مردادماه امسال در همدان اعلام کرد و افزود: 15 تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی است.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ منور رضوی در جامعه، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی است.

معاون فرهنگی ارشاد استان همدان با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: احادیث رضوی سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، کرامات و فضایل و مناقب حضرت امام رضا (ع) و جلوه های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم ، شفا ، مهربانی وغیره) محورهای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

فروتن افزود: اطلاع‌رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی hamedan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار